تایوان خواستار تشکیل ائتلاف جدید علیه چین

به گزارش آشنایی با استانبول، وزیر امور خارجه تایوان می گوید پکن به دنبال گسترش نظم استبدادی اش بوده و خواستار آن است که کشورهای هم فکر برای محافظت از تایوان با یکدیگر اقدام کنند.

تایوان خواستار تشکیل ائتلاف جدید علیه چین

جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان اظهار کرد، جامعه بین المللی باید در مقاومت کردن در برابر توسعه طلبی چین و جلوگیری از تهاجم به تایوان از طریق اشتراک اطلاعات، بازبینی در روابط تجاری با چین و تقویت حضور تایپه در صحنه جهانی، متحد شود.

وی در مصاحبه با گاردین گفت، فعالیتهای چین در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی، نزاع های مرزی اش با هند و سرکوبگری اش علیه هنگ کنگ سند و مدرک تلاش آن برای گسترش دادن نظم استبدادی اش بوده و تایوان هدف بعدی آن است.

وو به شرکای تایوان شامل آمریکا، اروپا، ژاپن و استرالیا هشدار داد، اگر تایوان طعمه چین شود این مساله به میزان زیادی باعث گسترش دسترسی پکن در منطقه اقیانوس آرام شده و تاثیر چشمگیری بر نظم جهانی می گذارد.

او در این مصاحبه که از محل وزارت امور خارجه در تایپه انجام داد با خوشبینی در خصوص آنچه که کشورهای دیگر ممکن است به تایوان پیشنهاد دهند صحبت کرد اما احتیاط به خرج داد تا وارد درخواست برای کمک نظامی مستقیم نشود که می تواند موجب تنش در ثبات شکننده در تنگه تایوان شود. او از انتقاد از پکن پرهیز نکرده و گفت، تحمیل حاکمیت استبدادی و حتی تمامیت خواه از سوی پکن حتی دارای این تهدید است که مردمش را علیه آن کند.

وو گفت، کشورهای اروپایی تمایلی تجدید شده به حوزه هند-اقیانوسیه داشته اند و استرالیا با یک منطقه اقیانوسیه بسیار پیچیده روبرو است. به گفته وو، آنها و دیگر همپیمانان همچون ژاپن مجبور به حمایت از تایوان نیستند اما کشورهای همفکر باید نزد یکدیگر بیایند و ما در کنار یکدیگر قدرتمندتر خواهیم بود.

او گفت، تایوان اشتراک اطلاعات و دیگر اشکال حمایت غیرنظامی از جانب همپیمانان دیگر شامل استرالیا و ژاپن را قدردان است.

وو اظهار کرد، تایوان می خواهد به جامعه بین المللی و چین نشان دهد کاملا مصمم به دفاع از خودش است و برای آن مسئولیت، اراده و قابلیت دارد.

در طی دولت دونالد ترامپ، فروش تجهیزات نظامی آمریکا به تایوان افزایش یافته و درخواستها در این زمینه تسریع شدند و وو معتقد است این فرایند ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه تایوان افزود: با در نظر دریافت این که چین ممکن است بخواهد دو یا چند سال دیگر حمله ای را به نحوی گسترده تر انجام دهد، ما نیاز به تامین اقلام بیشتری از جانب آمریکا داریم.

وی افزود: ما نمی توانیم فرض کنیم چین در یک دوره زمانی به تایوان حمله خواهد کرد یا حمله نخواهد کرد. اما اگر نگاهی به تدارک چین در دو سال گذشته بیندازیم، آنها مطمئنا استقرار قوای نظامی خود علیه تایوان را تشدید کرده اند و همچنین رزمایش های خود را در اطراف تایوان تشدید کرده اند.

وو گفت، چیزی که تایوان واقعا نیاز دارد برخورداری از حمایت بیشتر در پیوستن دوباره به نهادهای بین المللی است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تایوان خواستار تشکیل ائتلاف جدید علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان خواستار تشکیل ائتلاف جدید علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید