تهران بعد از زلزله 7 ریشتری چگونه خواهد شد؟ ، روایت رئیس سازمان مدیریت بحران

به گزارش آشنایی با استانبول، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به مستعد بودن تهران به زلزله 7 ریشتری گفت: بحث نوسازی بافت فرسوده اهمیت زیادی دارد.

تهران بعد از زلزله 7 ریشتری چگونه خواهد شد؟ ، روایت رئیس سازمان مدیریت بحران

به گزارش آشنایی با استانبول، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با برگزاری سومین تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران با سناریوی بحران زلزله گفت: در این تمرین 21 دستگاه از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمائی ایران و اصحاب رسانه فعالیت دارند.

او اضافه نمود: شهر تهران به عنوان مرکز در یک بافت گسل خیز واقع شده است و به همین جهت باید به این مساله توجه گردد. در سال های گذشته اقداماتی در ایمن سازی ساختمان های تهران انجام شده و تهران نسبت یک دهه گذشته شده ایمن تر است اما تهران همچنان مستعد زلزله های 7 ریشتری و بیشتر بوده که از این منظر بحث نوسازی بافت فرسوده اهمیت دوچندانی می یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران شرح داد: زلزله 5 ریشتری در تهران می تواند موجب به وجود آوردن آوارهای زیادی گردد. باید آمادگی کامل را در بحران ها داشته باشیم. به همین علت در سومین سال پی در پی مانور و تمرین مشترک امدادی با همکاری تمام دستگاه ها و تمام ظرفیت برگزار می گردد.

نصیری در خصوص تمرین امروز اظهار کرد: برای این تمرین 6 ماه است برنامه ریزی شده است. ما در طول این مسیر و گرفتن مجوز، سناریو را 12 بار تغییر داده ایم.

نصیری اضافه نمود: انتقال مجروحان و نیروهای امدادی به وسیله بالگردها بخشی از تمرین امروز است. در تمرین امروز ستاد بحران هم فعال شده است، برای اینکه عملیات قابل رصد باشد پایش های زمینی و تصویری انجام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تهران بعد از زلزله 7 ریشتری چگونه خواهد شد؟ ، روایت رئیس سازمان مدیریت بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران بعد از زلزله 7 ریشتری چگونه خواهد شد؟ ، روایت رئیس سازمان مدیریت بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید