حمله سایبری به سامانه های سوخت تایید شد

به گزارش آشنایی با استانبول، خبرگزاری خبرنگاران- مرکز ملی فضای مجازی با انتشار اطلاعیه ای ضمن تایید حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور، از بازگشت سوخت رسانی به حالت عادی تا ساعاتی دیگر اطلاع داد.

حمله سایبری به سامانه های سوخت تایید شد

به گزارش خبرگزاری آشنایی با استانبول، از ساعاتی قبل در شبکه های اجتماعی خبرهایی در مورد تعطیلی صندلی های بنزین در سطح شهر مطرح شد. بعضی علت بروز این مشکل را حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کل کشور دانستند.

مرکز ملی فضای مجازی اکنون با تایید این خبر، در مورد حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هم وطنان گرامی می رساند، ساعت 11 صبح روز سه شنبه چهارم آبان ماه 1400 مرکز افتا گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام نموده و به تبع آن صندلی ها در ارایه خدمات سوخت رسانی از مدار خارج شدند.

به همین دلیل، دستگاه های ذیربط در حال برطرف مشکل ایجاد شده هستند و تا ساعاتی دیگر خدمات سوخت رسانی به حالت عادی برخواهد گشت.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در بیانیه ای تاکید نمود که تمامی زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی کشور بدون هیچ مسئله ای در حال خدمات رسانی هستند.

در این بیانیه آمده است: در پی اختلال به وجود آمده در سامانه صندلی های سوخت و نگرانی افکار عمومی از تسّری این اختلال به زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی به آگاهی می رساند تمام سامانه های ارتباطی و مخابراتی در سراسر کشور بدون هیچ گونه اختلالی در حال ارائه خدمات هستند.

بر اساس پیگیری های به عمل آمده و با کوشش کارشناسان وزارت نفت، اختلال به وجود آمده در سامانه های صندلی های سوخت نیز در حال برطرف است و در ساعات آینده به تدریج به حالت پایدار باز می شود.

علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت پیش از این با بیان اینکه سامانه کارت سوخت از مدار خارج شده است، گفته بود که سهمیه ها حفظ خواهد شد، زیرا سامانه آفلاین است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حمله سایبری به سامانه های سوخت تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله سایبری به سامانه های سوخت تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید