ماه گذشته سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران افزایش یافت

به گزارش آشنایی با استانبول، گزارش موسسه اسپیدتست نشان می دهد سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران در ماه می افزایش یافته است. در این گزارش آمده که میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کل دنیا هم روندی افزایشی به خود گرفته است.

ماه گذشته سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران افزایش یافت

موسسه اسپیدتست هر ماه گزارش مفصلی درباره شرایط اینترنت ثابت و موبایل کشورهای مختلف منتشر می نماید. در گزارش مربوط به ماه، میانگین اینترنت ثابت در سراسر دنیا بیشتر شده که خبر بسیار مسرت بخشی برای کاربران اینترنت است.

سرعت اینترنت ثابت ایران و دنیا

اکنون، میانگین سرعت اینترنت ثابت در دنیا به مرز 105.15 مگابیت در ماه می رسیده است. در ماه قبل این سرعت 102 مگابیت بر ثانیه بود. سرعت اینترنت موبایل هم مانند همواره افزایش یافته و از 53.36 مگابیت در ماه آوریل به 54.53 مگابیت در ماه می رسیده است.

ایران در اینترنت ثابت یک رشد خوب و قابل توجه را برای ماه می ثبت نموده است. میانه سرعت اینترنت ثابت ایران در ماه گذشته به 20.73 مگابیت بر ثانیه رسیده است که نسبت به 19.23 مگابیت ماه قبل تر از آن، رشد مثبتی است. ایران با این افزایش سرعت اینترنت ثابت، با 4 رتبه صعود در صندلی 132 ام دنیا قرار می گیرد تا نشان بدهد هنوز شرایط اینترنت ثابت رضایت بخش نیست.

در بسیاری از اوقات، گزارش اسپیدتست نشان می دهد که اینترنت ثابت ایران نه تنها رشد نداشته بلکه پس رفت هم نموده است.

در اینترنت ثابت، تغییرات کمی در سرعت برترین کشورها داشتیم. سنگاپور همچنان با میانگین سرعت 250.53 مگابیت بر ثانیه در صدر فهرست به چشم می خورد. در رتبه دوم هنگ کنگ قرار گرفته است که یک پله صعود را تجربه نموده و حالا میانگین سرعت 245.01 مگابیت بر ثانیه دارد. موناکو در رتبه سوم قرار گرفته است و کره جنوبی با دو پله سقوط، صندلی چهارم را از آن خود نموده است. تایلند هم با میانگین سرعت 214.28 مگابیت بر ثانیه در رتبه پنجم خودنمایی می نماید.

سرعت اینترنت موبایل ایران و دنیا

سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه می به مرز 30.79 مگابیت بر ثانیه رسیده است؛ در حالی که در ماه های قبل تر سرعت های 26.38 و 30.16 مگابیت به ثبت رسیده بود. باز هم ایران در سرعت اینترنت موبایل رشد داشته است ولی چشم گیر و عظیم نیست و باعث تغییر رتبه ایران نشده است. ایران در جدول سرعت اینترنت موبایل صندلی 79 ام را دارد.

در دنیا، امارات متحده عربی با میانگین سرعت 194.04 مگابیت بر ثانیه در صدر قرار گرفته است. در رتبه های دوم و سوم هم به ترتیب کره جنوبی و قطر با سرعت 192.58 و 1 79.81 مگابیت بر ثانیه به چشم می خورند.

عربستان سعودی توانسته با سرعت 160.40 مگابیت بر ثانیه یک پله صعود کند و جای چین را بگیرد. چین حالا با میانگین سرعت 153.09 مگابیت بر ثانیه، در رتبه پنجم قرار گرفته است.

منبع: شبکه چی

به "ماه گذشته سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه گذشته سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید