وقتی کرونا حریف بوم و بانو نشد، روایتی ملتهب از داستانی عاشقانه در دوره پهلوی

به گزارش آشنایی با استانبول، این سریال تحت تاثیر شرایط کرونایی جامعه چندین بار تصویربرداری اش با تعطیلی روبرو شد اما با هر سختی و مشکلاتی بود کار تصویربرداری را به سرانجام رساندند.

وقتی کرونا حریف بوم و بانو نشد، روایتی ملتهب از داستانی عاشقانه در دوره پهلوی

گروه فرهنگ و هنر آشنایی با استانبول: عباس اسماعیل گل؛ هر ساله همزمان با دهه نخست محرم، شبکه های مختلف سریالهای گوناگون تلویزیونی را برای مخاطبان درنظر میگیرند که بعد از باکس نوروزی و ماه رمضان، باکس ماه محرم سومین فصل مهم و مناسبتی سریال های تلویزیونی سیما محسوب میشود که طی سال های مختلف سریال های محبوبی چون شب دهم از حسن فتحی را روی آنتن برده است و هر ساله مخاطبان تلویزیون برای تماشای سریال های ماه محرم لحظه شماری میکنند و امسال که به واسطه محدودیت های کرونایی، این سریال ها مسلما مخاطبان بیشتری خواهد داشت.

اما امسال به واسطه شیوه ویروس کرونا؛ چرخه تولید سریال های صداوسیما هم لطمه فراوانی خورده است، از نیمه کار ماندن تولید سریال هایی چون پایتخت 6، نون خ 2 و زیرخاکی که قسمت هایی از این سریال ها در نوروز 99 و ماه رضان روی آنتن رفت گرفته تا به تولید نرسیدن سریال هایی که قرار بود در سال 99 ساخته شود، همگی بد جوری دست معاونت سیما و شبکه های مختلف تلویزیون را خالی گذاشته است.

در مجموع باید گفت، این شرایط سخت کرونایی که از اسفندماه سال گذشته در کشور حاکم شده است، تاثیرات منفی خود را بر سریال های محرم 99 هم گذاشته است، بطوری که امسال تنها شبکه های دو و سه توانسته اند دو سریال جدید را با هر زحمت که شده به آنتن برسانند و شبکه یک سیما مجبور به پخش سریال تکراری شده است و شبکه 5 نیز هیچ سریالی را در باکس ویژه محرم در نظرنگرفته است و باید گفت، سومین باکس مهم سریال های تلویزیون در سال به شدت خالی است که دربخش دوم این گزارش نگاهی به سریال شبکه دوم سیما برای دهه نخست محرم شده است.

سریال بوم و بانو به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی آرمان زرین کوب سال گذشته مقابل دوربین رفت و از سال گذشته تا به امروز تحت تاثیر شرایط کرونایی جامعه چندین بار تصویربرداری آن با تعطیلی روبرو شد اما با هر سختی و مشکلاتی بود کار تصویربرداری را به پایان رساندند و این روزها مراحل پایانی آماده سازی را برای پخش از شبکه دو سیما در ماه محرم میگذارند . از آنجا که معمولا سریال های چند سال اخیر شبکه دو سیما حکم برگ برنده برای بالا بردن بازدید مخاطبان شبکه دو سیما را داشته اند باید منتظر ماند تا ببینیم این سریال تا چه اندازه در جذب مخاطبان به شبکه دو سیما پیروز خواهد بود و می تواند جانی تازه به این شبکه بدهد یا خیر.

سریال بوم و بانو مقطع تاریخی دوره پهلوی را به نمایش می گذارد و کاری در حوزه تاریخ معاصر به شمار می آید. این مجموعه به نویسندگی شعله شریعتی و اعظم بهروز آماده می شود و روایتگر داستانی عاشقانه و تاریخی است.

سعید سلطانی که تجربه ساخت سریال های تاریخی پیروزی چون پس از باران و خانه ای در تاریکی و ستایش را در کارنامه هنری اش دارد، باز هم به سراغ بخشی از تاریخ ایران رفته است و روایتگر قصه ای تاریخی در بوم و بانو شد.

این سریال تاریخی را میتوان یکی از پربازیگرترین سریال های ویژ محرم در چند سال اخیر دانست، در این مجموعه بازیگرانی چون بهنام تشکر در نقش سرهنگ سپنتا، فریبا متخصص در نقش ماهرخ همسر تیمسار افشار، مسعود رایگان در نقش تیمسار افشار، ساغر قناعت، مهدی احمدی، دیبا زاهدی ایفای نقش می کنند که همگی میتوانند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد و در خاتمه باید منتظر ماند تا ببینیم سعید سطانی میتواند همچون پس از باران سریالی ماندگار به ثبت برساند یا خیر.

در پایان این سریال خلاصه داستان اینچنین آمده است: در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می شود و شورشان به یغما می رود، عشقی بی آلایش سر بر می آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می رود، اما در واپسین لحظات، چون سیمرغی از میان خاکستر برمی خیزد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وقتی کرونا حریف بوم و بانو نشد، روایتی ملتهب از داستانی عاشقانه در دوره پهلوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی کرونا حریف بوم و بانو نشد، روایتی ملتهب از داستانی عاشقانه در دوره پهلوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید