چین: بالون های آمریکایی بیش از 10 بار در حریم هوایی ما پرواز نموده اند ، آمریکا بزرگترین مجرم دنیا برای جاسوسی است

به گزارش آشنایی با استانبول، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: بالون های بلندپرواز آمریکایی از ژانویه 2022 تا به امروز بیش از 10 بار به طور غیرقانونی بر فراز حریم هوایی چین پرواز نموده اند و اولین کاری که واشنگتن باید انجام دهد این است که به جای تهمت و افترا، رفتار خود را بازتاب دهد.

چین: بالون های آمریکایی بیش از 10 بار در حریم هوایی ما پرواز نموده اند ، آمریکا بزرگترین مجرم دنیا برای جاسوسی است

به گزارش آشنایی با استانبول، گلوبال تایمز نوشت: وانگ ونبین در نشست هفتگی خود با آشنایی با استانبول درباره حمله آمریکا به بالون چینی گفت: ورود ناخواسته این بالون بدون سرنشین و غیرنظامی چین به حریم هوایی آمریکا به دلایل فورس ماژور صورت گرفته و این یک حادثه کاملا تصادفی بوده است.

وی اضافه نمود: چین قاطعانه با استفاده از زور به وسیله آمریکا برای حمله به این بالون بدون سرنشین غیرنظامی مخالف است و اعتقاد دارد که واشنگتن در این مورد استفاده بی رویه ای از زور داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین توضیح داد: آمریکا برای مدتی طولانی از مزیت های تکنولوژیک خود برای انجام عملیات های سری در مقیاس بزرگ و سرقت اسرار در سراسر دنیا حتی از بین متحدان خود استفاده نموده و این اقدام نقض حاکمیت ملی و منافع سایر کشورها و نقض قوانین بین المللی بوده است.

ونبین ادامه داد: آمریکا به شایستگی بزرگترین مجرم دنیا برای جاسوسی و استفاده از امپراتوری نظارت است.

روز شنبه هفته گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس از سرنگونی بالن چین بر فراز ساحل استان کارولینای جنوبی در شرق آمریکا اطلاع داد و گفت عملیات جست وجوی بقایای آن در حال اجرا است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی سرنگونی بالون چینی که منجر به افزایش تنش میان واشنگتن - پکن در روزهای اخیر شد، گفت: بالون چینی در کوشش برای رصد سایت های راهبردی آمریکا بود.

این مقام چینی توضیح داد: آمریکا بارها هواپیماها و کشتی های جنگی را برای انجام ماموریت های شناسایی به نزدیکی چین فرستاده است. در سال 2022 تنها 657 پرواز در نزدیکی چین و در ژانویه امسال نیز در دریای جنوبی چین 64 پرواز به وسیله آمریکایی ها صورت گرفته که به طور جدی امنیت ملی چین را به خطر می اندازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه رفتار آمریکایی ها صلح و ثبات در منطقه را تضعیف می نماید، گفت: بعلاوه ورود غیرقانونی بالون های آمریکایی به حریم هوایی کشورهای دیگر امری عادی است.

ونبین در پاسخ به این سوال که چگونه چین به پروازهای غیرقانونی بالون های آمریکا در ارتفاع بالا دست کم در 10 مورد بر فراز حریم هوایی چین پاسخ داده است، گفت: رسیدگی چین به این مسائل، همراه با احساس مسئولیت و حرفه ای بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "چین: بالون های آمریکایی بیش از 10 بار در حریم هوایی ما پرواز نموده اند ، آمریکا بزرگترین مجرم دنیا برای جاسوسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: بالون های آمریکایی بیش از 10 بار در حریم هوایی ما پرواز نموده اند ، آمریکا بزرگترین مجرم دنیا برای جاسوسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید