گل هایی که شاهکارهای گران قیمت شدند

به گزارش آشنایی با استانبول، گل ها همیشه از مهم ترین سوژه های نقاشی هنرمندان مختلف در دوره های گوناگون بوده اند. به بهانه بهار تعدادی از زیباترین تابلوهای نقاشی با موضوع گل را معرفی می کنیم.

گل هایی که شاهکارهای گران قیمت شدند

به گزارش آشنایی با استانبول و به نقل از دیلی آرت، جیم فارنت هنرمند معاصر بریتانیایی است. آثار این هنرمند از مکتب رئال آمریکایی متاثر هستند. تابلو نقاشی که گل هایی را در نزدیکی پنجره به تصویر می کشد یکی از آثار این هنرمند به شمار می رود. دسته گل این نقاشی و حتی گلبرگ های پژمرده بسیار واقعی به تصویر کشیده شده اند.

در این نقاشی همچنین نحوه به تصویر کشیدن سایه گل ها، گلدان و پنجره بر روی دیوار قابل توجه است. عناصر مختلف این نقاشی که با نام مینای چمنی و گل نخود شناخته می گردد، تصویری شبیه به یک عکس واقعی از گوشه یک اتاق دنج در روز آفتابی را به وجود آورده اند.

تابلو نقاشی از تصویر کلماتیس های بنفش اثر ادوار مانه نیز در این فهرست قرار می گیرد. ادوار مانه نقاش مشهور امپرسیونیست بود که گل ها موضوع بسیاری از نقاشی های او را تشکیل داده اند. تابلو نقاشی میخک و کلماتیس در گلدان بلوری یکی از آثار کمتر شناخته شده این هنرمند به شمار می رود.

نقاشی بالا، تصویری از دسته گلی شامل چند نوع گل است که توسط لورا کومبس هیلس خلق شده است. لورا کومبس هیلس که یک نقاش و تصویرگر آمریکایی بود، در سال 1859 به دنیا آمد. او بیشتر در خلق نقاشی با آبرنگ و مداد شمعی تخصص داشت و اغلب طبعیت بی جان را برای موضوع نقاشی هایش انتخاب می کرد. تابلو نقاشی دسته گل های متفاوت یکی از آثار این هنرمند به شمار می رود.

گل ها همیشه نقش اساسی در هنر آسیایی ایفا نموده اند و به عنوان نماد، مورد استفاده قرار گرفته اند. توسا میتسوکی نقاش گل های داوودی بود. او در سال 1617 در ژاپن به دنیا آمد. نقاشی بالا درحقیقت یک بازآفرینی است. او احتمالا نسخه اولیه این نقاشی را در اوایل قرن هفدهم خلق نموده بود.

نقاشی بالا یکی از آثار جان لورنتز جنسن است. این هنرمند دانمارکی در سال 1800 به دنیا آمد و در به تصویر کشیدن گل ها تخصص داشت. او تابلوهای نقاشی متعددی از چند گل در گلدان و یا سبد با پس زمینه های تیره یا خنثی خلق نموده است. علاوه بر این، پرندگان، میوه ها و گیاهان نیز سوژه نقاشی ها این نقاش بودند.

میا تارنی نقاش معاصر بریتانیایی است که نقاشی کردن را با خلق پرتره شروع کرد اما بعدها به خلق تابلوهای نقاشی با موضوع طبیعت بی جان و گل روی آورد. این هنرمند، زیبایی گل ها را در تابلوهای نقاشی بزرگ با در نظر دریافت جزئیات به تصویر می کشد.

فلوریس هندریک ورستر نقاش هلندی متولد 1861 بود. او در خانواده هنری به دنیا آمد و از سوی اعضای خانواده برای حرفه اش تشویق می شد. او مدتی را در آموزشگاه سلطنتی هنر لاهه تعلیم دید و چند سالی تحت تاثیر سبک این آموزشگاه نقاشی کرد. طبیعت بی جان از جمله سوژه های نقاشی این هنرمند بود.

هنرمند بعدی این فهرست یک نقاش امپرسیونیست است. از آنجایی که امپرسیونیست ها اغلب در فضای باز نقاشی می کشیدند، علاوه بر منظره های طبیعت، گل ها نیز از جمله موضوعات نقاشی های اغلب این هنرمندان بودند. تابلوی رزها و یاسمن در گلدان اثر پیر آگوست رنوار نمونه ای از این آثار به شمار می رود.

منصفانه نیست که درباره به تصویر کشیدن گل ها در تابلوهای نقاشی صحبت کنیم اما از ون گوگ نام نبریم. این نقاش هلندی مشهور، تابلوهای نقاشی بسیاری با موضوع گل خلق کرد که در این میان گل های آقتابگردان او مشهورتر شدند. اما شقایق ها نیز سوژه نقاشی های او بوده اند. ون گوگ در فاصله 1886 تا 1890 هفت تابلو نقاشی با موضوع شقایق خلق کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گل هایی که شاهکارهای گران قیمت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل هایی که شاهکارهای گران قیمت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید