استارتاپ

ویدئوی شگفت آور از چگونگی فرود در مریخ

یکی از مهم ترین برنامه های استارت آپ اسپیس ایکس ایلان ماسک، بردن انسان به مریخ است.

28 دی 1401

برگزاری ششمین همایش ملی پیشرفت های سازمانی با حمایت ایرانسل

ششمین همایش ملی پیشرفت های سازمانی با موضوع هم افزایی معماری سازمانی و هوش مصنوعی، با حمایت ایرانسل و پخش مستقیم از تلویزیون اینترنتی لنز، در حال برگزاری است.

26 آبان 1401

راه اندازی خط فراوری دو استارتاپ ایرانی در ترکیه و بوسنی

مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در قالب یکشنبه های استارتاپی خط فراوری 2 شرکت در بوسنی و ترکیه راه اندازی شده است.

13 آذر 1400

لزوم توجه به اکوسیستم استارت آپی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

در ابتدا و پیش از پرداختن به لزوم حمایت از استارت آپ های گردشگری توسط دولت و توضیح چند و چون این حمایت ها ضروری است با مفهوم استارت آپ و نقش آن در اشتغال زایی و توسعه اقتصاد آشنا شویم.

20 تیر 1400

اولین پرواز تاکسی های هوایی ایران در بهمن ماه ، از بهبود حس بویایی با نانوذرات تا امکان استفاده خوراکی انسولین

برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

3 بهمن 1399

35 طرح نوآورانه حوزه برق به بازار راه می یابد

تهران (پانا) - بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت نیرو و شرکت هایی مانند توانیر، مقرر شد تا توان شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه نیرو و صنعت برق به کار گرفته گردد. در این راستا پژوهشگاه نیرو رویداد تجاری سازی...

7 آذر 1399

کاهش مصرف انرژی با فناوری بلاکچین، پلتفرمی که جایزه دیجیتال می دهد

امیر عابدپور مدیر یک تیم استارت آپی در حوزه انرژی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما پیروز به طراحی پلتفرم نوآورانه ای شدیم که امکان اجرای سیاست های تشویقی را برای کاهش مصرف انرژی در بستر فناوری های نوظهور همچون بلاکچین فراهم می کند.

12 آبان 1399

تورم مرغی؛ جوج زدن هم حسرت می شود؟

روزنامه شهروند: طی دو هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ بین 5 تا 6 هزار تومان گران تر شده و به 18 هزار تومان رسیده است؛ ستاد تنظیم بازار اعلام کرده قیمت این ماده غذایی باید کیلویی 15 هزار تومان باشد و همزمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران...

21 شهریور 1399

حسگری که غذای فاسد را شناسایی می نماید

پژوهشگران دانشگاه ایالتی آیووا(Iowa State University)، حسگرهای جدیدی را که با روش چاپ سه بعدی ابداع نموده اند، در ماهی تن فرو بردند و سپس به آنالیز داده های آنها پرداختند.

4 شهریور 1399

کرونا عادات غذایی ما را تغییر می دهد؟

با شیوع ویروس کرونا میزان مراجعه حضوری مردم به نانوایی ها کاهش یافته است یا به نان های بسته بندی کارخانه ای اطمینان می نمایند یا خودشان دست به کار پختن نان می شوند.

21 خرداد 1399