اسناد تاریخی پست موزه می گردد

به گزارش آشنایی با استانبول، جواد رسولی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: دومین مرکز پست موزه مدرسه جهان در شهرستان دلگان از توابع سیستان و بلوچستان، دو مرکز با عنوان پست موزه در شهرهای سبزوار و زنجان و یک موزه تمبر نیز در چاپارخانه میبد در آستانه روز جهانی پست افتتاح می گردد.

اسناد تاریخی پست موزه می گردد

وی با اشاره به اینکه افتتاح این موزه ها به مناسبت روز جهانی پست انجام می گردد، افزود: در این موزه ها گزیده تمبرهای قبل و بعد از انقلاب و مجموعه ای از پاکت های تمبر، نامه های کمیاب خارجی و بعلاوه مجموعه ای از اقلام قدیمی موزه ای در حوزه ارتباطات به نمایش گذاشته می گردد.

رسولی گفت: افتتاح این موزه ها فرصتی برای مجموعه داران تمبر و فیلاتلیک نیز فراهم می نماید تا اقلام قدیمی خود را در این موزه به نمایش بگذارند.

مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اینکه در موزه زنجان تمبرهای پستی از سال 1341 تا به امروز به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: علاوه بر این اقلامی چون کارت پستال های قدیمی خارجی،صندوق های قدیمی پست، لباس قدیمی پستچی ها، ترازوهای قدیمی پست، اسناد قدیمی و ... به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی بعلاوه از به نمایش گذاشتن اسناد تاریخی پست در این پست موزه نیز اطلاع داد و افزود: بعلاوه یک ویترین ویژه شهدا در قالب پاکت هایی که رزمندگان داشتند، نامه های ارسالی رزمندگان به نمایش گذاشته می گردد.

رسولی ادامه داد: بعلاوه یک سری تصاویر در قالب کاریکاتور قدیمی با موضوع پست نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اینکه پست موزه مذکور در محل اداره پست دایر خواهد شد، افزود: بازدید عموم از این پست موزه رایگان است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اسناد تاریخی پست موزه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد تاریخی پست موزه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید