با خواص عسل و شربت آن آشنا شوید

به گزارش آشنایی با استانبول، عسل یک ماده غذایی پرطرفدار است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، عسل بعلاوه دارای خواص دارویی و درمانی فراوانی است و برای سلامت بدن بسیار مفید می باشد. در ادامه بیشتر به آنالیز خواص عسل می پردازیم.

با خواص عسل و شربت آن آشنا شوید عسل مایعی شیرین است، که به وسیله زنبورها از شهد گلها ساخته می گردد. عسل از لحاظ رنگ و شفافیت طبقه بندی می گردد، مانند عسل کهربایی طلایی رنگ که اغلب اندازهی قیمت بیشتری از انواع تیر طرح خود دارد. عطر و طعم خاص عسل، با توجه به نوع گل هایی که از آن شهد به دست آمده است، فرق دارد.

هر دو نوع عسل خام و پاستوریزه در دسترس همگان است. عسل خام به طور مستقیم از جدا شده و بسته بندی می گردد و البته به همان اندازه حاوی اندازه کمی مخمر، موم و گرده خواهد بود. این باور وجود دارد که مصرف عسل خام به حساسیت های یاری می نماید. عسل پاستوریزه شده گرما داده شده است و ناخالصی های آن گرفته شده است.

عسل حاوی اندازه زیادی موادی مانند مونوساکاریدها، فروکتوز و گلوکز حدود 70 الی 80 درصد قند می باشد که شیرینی آن را فراهم می نماید. عسل بعلاوه از ویژگی های ضد عفونی و ضد باکتریائی برخوردار است. علم پزشکی مدرن در صدد است تا از عسل در بهبود زخمهای مزمن و مبارزه با عفونت استفاده کند.

حقایقی درباره عسل!عسل از پنج هزار سال پیش برای امور استفاده می شده است. عسل می تواند جایگزین قند در وعده های غذایی باشد که یک انتخاب بهتر است. عسل را به بچه ها زیر یک سال ندهید.1

خواص عسلعسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل به سلامت پوست یاری می نماید و ضد پیری است.

در قدیم هر دارویی را با عسل مخلوط می کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می نموده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می نمایند.

از عسل در فرآورده های ضد سرفه بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می گردد . مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.

عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها و لثه مضر نیست، بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می نماید.

دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکو باکتر پیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده و دستگاه گوارش است.

عسل در درمان آب مروارید (کاتاراکت) مفید است.

عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می گردد و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد.

دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است .سکنجبینی که با عسل تهیه می گردد، صفرابری اعلاست.

سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد. برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد.

عسل خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی توصیه می گردد که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل نمایند.

برای برطرف کم اشتهایی مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. از این رو به رشد عضلات یاری می نماید، پس برای بچه های کم اشتها و افراد ورزشکار بسیار مفید است.

عسل گرفتگی مویرگ ها را باز می نماید و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان اگر هر روز شربت عسل و لیموی تازه بنوشند، عمر طولانی تری خواهند داشت.

حتی موم عسل نیز خواص زیادی دارد و ماسک آن برای صورت، چین و چروک و فرورفتگی های پوست را می پوشاند و پوست را لطیف می نماید.2

بعلاوه عسل را به صورت شربت می توانید بهره ببرید، در ادامه اثرات مثبت مصرف روزانه شربت عسل را می خوانید:

شربت عسل: انتها بخش مسائل معدهدرست است که نوشیدن ترکیب آب و عسل یک روش مؤثر برای افزایش آب مصرفی و مرطوب نگه داشتن بدن است؛ اما همین کار ساده باعث دفع بسیاری از بیماری ها و مسائل روزمره نیز می گردد. التهاب شکم و گاز جزو مسائل رایج و البته آزاردهنده هستند.

در بیشتر موارد این مسائل ناشی از حالت اسیدیته بدن هستند که در نتیجه تغذیه نامناسب حاصل می گردد. برای مقابله با این مسائل می توانید یک قاشق عسل را با یک لیوان آب مخلوط نموده و میل کنید. این کار باعث خنثی شدن گازها و انتها بخشیدن به این مشکل خواهد شد.

شربت عسل و تقویت سیستم ایمنی بدنترکیب عسل با آب ولرم یعنی تهیه یک نوشیدنی انرژی زای طبیعی. این شربت باعث افزایش و بهبود راندمان جسمی و روحی می گرددحساس و آسیب پذیر بودن سیستم ایمنی بدن به معنی ابتلا به بیماری های تنفسی و انواع بیماری های عفونی است

که بر اثر میکروارگانیسم ها بروز می نمایند. یک روش ساده و مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن ترکیب عسل طبیعی و آب ولرم است.عسل حاوی آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که به حذف باکتری های مضر یاری می نماید بدون اینکه به فلور روده آسیبی وارد نموده باشد.

علاوه بر این عسل مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می نماید و حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که به ناکار کردن رادیکال های آزاد یاری زیادی می نمایند. بنابراین اگر می خواهید قدرت دفاعی بدنتان را بالا ببرید توصیه می کنیم روزانه شربت عسل نوش جان کنید.

شربت عسل برای سم زدایی از بدنمخلوط آب ولرم و عسل یکی از برترین مایعات طبیعی برای دفع مواد زائد از بدن هستند. در واقع عمل دفع این مواد زائد به سم زدایی بدن منجر شده و کولون را پاکسازی و عملکرد آن را بهبود می دهد. علاوه بر این افزودن اندازه کمی آب لیموترش نیز به این شربت باعث افزایش اندازه ادرار شده و سلامت دستگاه ادراری را بالا می برد.

شربت عسل برای کاهش وزناین تصور وجود دارد که عسل ماده غذایی مناسبی برای افرادی که در آرزوی رسیدن به تناسب اندام هستند نیست؛ چون طعم شیرینی دارد، اما باید گفت که عسل یک شیرین نماینده صد در صد طبیعی است که در مقابله با قندهای سفید و تصفیه شده حاوی مواد مغذی سالم برای بدن می باشد.

نوشیدن یک لیوان شربت عسل میل خوردن میان وعده های شیرین و فاقد ارزش غذایی را کاهش می دهد و به این ترتیب حدود 64 درصد کالری کمتری دریافت می کنید.کاهش مصرف این میان وعده ها که حاوی قند تصفیه شده هستند فرایند کاهش وزن را سرعت می دهد.

با این حال نمی توانید در کنار شربت عسل پرخوری نیز بکنید و انتظار داشته باشید لاغر شوید. کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام در نتیجه اصلاح رژیم غذایی و فعالیت بدنی است. بنابراین نمی توان از هیچ ماده غذایی انتظار معجزه داشت.

شربت عسل برای پر کردن باک انرژیترکیب عسل با آب ولرم یعنی تهیه یک نوشیدنی انرژی زای طبیعی. این شربت باعث افزایش و بهبود راندمان جسمی و روحی می گردد. این نوشیدنی برای تأمین آب بدن مؤثر است و به علت دارا بودن قندهای طبیعی و کربوهیدرات ها بدون هیچ عارضه ثانوی باعث افزایش انرژی می گردد.

عسل مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می نماید و حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که به ناکار کردن رادیکال های آزاد یاری زیادی می نمایند. بنابراین اگر می خواهید قدرت دفاعی بدنتان را بالا ببرید توصیه می کنیم روزانه شربت عسل نوش جان کنید

شربت عسل برای تسکین گلودردخواص آنتی بیوتیکی عسل برای مقابله با بسیاری از باکتری ها که در ناحیه گلو عفونت ایجاد می نمایند و بعلاوه عامل آلرژی ها هستند مفید است. به همین علت است که در ترکیب انواع شربت های گیاهی و طبیعی ضد سرفه از این ماده استفاده می گردد. عسل تسکین دهنده و ضدویروس است که برای مقابله با سرفه و سرماخوردگی مؤثر عمل می نماید. عسل یک ماده محافظت نماینده است و آب ولرم باعث کاهش تحریکات و سوزش گلو می گردد. ترکیب این دو شما را از گلودرد خلاص می نمایند. اکنون که روزهای سرد فرا رسیده و سرماخوردگی و گلودرد گریبان خیلی ها را گرفته است مصرف این شربت خالی از لطف نیست.

شربت عسل برای مقابله با بیماری های قلبیاین شربت طبیعی تأثیر زیادی روی سلامت سیستم قلب و عروق دارد. چون حاوی فلاوونوئیدها و دیگر ترکیبات آنتی اکسیدانی است که از اکسایش کلسترول بد در رگ ها ممانعت نموده و از بروز گرفتگی عروق یا تصلب شرایین پیشگیری می نماید. این تأثیر باورنکردنی شربت عسل برای کاهش حملات قلبی و سکته مغزی مفید است. بنابراین برای افزایش سلامت قلب و مغزتان از حالا به فکر باشید و با مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های سالمی مانند شربت عسل بدنتان را ایمن سازی کنید.3

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.beytoote.com

3.www.jadidtarin.com

منبع: راسخون

به "با خواص عسل و شربت آن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواص عسل و شربت آن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید