برنامه ریزی کاخ سفید برای نشست های ترامپ با رهبران دنیا پیش از انتخابات

به گزارش آشنایی با استانبول، یکی از مقامات کاخ سفید گفت: تیم رئیس جمهور میخواهد برای ترامپ نشست های بیشتری را با رهبران دنیا در هفته های پیش از انتخابات نوامبر برنامه ریزی کند.

برنامه ریزی کاخ سفید برای نشست های ترامپ با رهبران دنیا پیش از انتخابات

به گزارش آشنایی با استانبول، به نقل از شبکه ان بی سی نیوز، این چهار منبع مطلع گفتند: مقامات دولت واشنگتن زمان ها و مکان های مختلفی را برای نشست دیگری میان دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور روسیه و آمریکا را آنالیز نموده اند.

این منابع اضافه کردند: هدف از این نشست این است که این دو رئیس جمهور پیشرفت های حاصل شده در راستای یک توافق کنترل تسلیحات هسته ای جدید میان آمریکا و روسیه را اعلام نمایند.

سه تن از این افراد مطلع گفتند: یکی از گزینه های تحت آنالیز این است که این دو رهبر در جریان این نشست برنامه ای را برای مذاکرات درخصوص تمدید پیمان استارت نو که یک پیمان کنترل تسلیحات هسته ای میان آمریکا و روسیه است و سال آینده منقضی می گردد، امضا نمایند.

آنها اضافه کردند: ترامپ چنین نشستی را فرصتی برای ریاست جمهوری و نشان دادن توانایی اش برای مذاکره درباره توافقات می بیند.

یکی از این منابع مطلع گفت: ترامپ این نشست را برای نشان دادن توانایی های معامله سازی خود می خواهد. این یک فرصت نمایشی عظیم است.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه به شبکه ان بی سی گفت، ترامپ درخواست ملاقات با پوتین در آمریکا را مطرح ننموده است اما امیدوار است تا میزبان رئیس جمهور روسیه برای امضای یک توافق کنترل تسلیحاتی جدید باشد.

وی اضافه کرد: ما در حل حاضر یک نشست با پوتین در آمریکا را ترتیب نمی دهیم اما دوست داریم وقت دیگری میزبان پوتین در اینجا برای امضای یک توافق کنترل تسلیحاتی فوق العاده که از آمریکایی ها و روس ها حفاظت می نماید، باشیم.

این در حالی است که کرملین هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری ننموده است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز آدینه خاطرنشان کرد، مارشال بیلینگزلی، نماینده ویژه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی میخواهد با سرگئی ریابکف، معاون وزیر امور خارجه روسیه برای دور دیگری از مذاکرات میان آمریکا و روسیه درخصوص یک توافق کنترل تسلیحاتی امروز (دوشنبه) در وین ملاقات کند.

منابع مذکور گفتند: این در حالی است که بعضی از مشاوران ترامپ مخالف ملاقات وی با پوتین پیش از انتخابات هستند. این مشاوران نگرانند که یک نشست با پوتین، رهبر روسیه را جسورتر کند.

به گفته این منابع، بعضی مقامات دولت واشنگتن همچنین نگرانند که یک نشست با پوتین از نظر سیاسی به ترامپ لطمه بزند چرا که این اقدام می تواند حملات از سوی مخالفانش را که معتقند وی با روسیه بسیار صمیمی است، احیا کند.

ترامپ از زمان روی کار آمدنش نشست های رو در روی بسیاری با پوتین داشته از جمله نشست سال 2018 میلادی در هلسینکی که به عنوان یک فاجعه برای ترامپ تلقی می گردد. ترامپ در جریان آن ملاقات معاونین خود را از نشست بیرون کرد و پس از سرانجام مذاکرات گفت که در رابطه با اظهارات مطرح شده از سوی مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی، حرف های پوتین را باور می نماید.

وی همچنین مرتبا تماس های تلفنی با پوتین دارد که تازه ترین آن 23 ژوئیه امسال میلادی صورت گرفت.

پوتین اوایل امسال میلادی ایده نشستی میان آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه، پنج عضو دائم شورای امنیت را برای گفت وگو درباره مسائل مختلف دنیا عنوان کرد اما برنامه ریزی برای نشست گروه پنج به خاطر پاندمی کرونا به تعویق افتاد.

این منابع مطلع گفتند: یکی از ایده های تحت آنالیز، برگزاری نشستی در نیویورک نزدیک زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر است.

این نشست سالانه رهبران دنیا قرار است امسال به خاطر پاندمی کرونا به صورت مجازی برگزار گردد اما ترامپ خاطرنشان کرد که میخواهد به صورت حضوری سخنرانی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برنامه ریزی کاخ سفید برای نشست های ترامپ با رهبران دنیا پیش از انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی کاخ سفید برای نشست های ترامپ با رهبران دنیا پیش از انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید