تحویل برقراری امنیت منطقه آلبلاغ به شرکت حفاظتی و مراقبتی

به گزارش آشنایی با استانبول، خبرنگاران/خراسان شمالی فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: برقراری امنیت منطقه معدنی آلبلاغ شهرستان اسفراین پس از انجام پاکسازی از حضور سودجویان و برداشت کنندگان غیر مجاز سنگ های معدنی، به شرکت حفاظتی و مراقبتی تحویل شد.

تحویل برقراری امنیت منطقه آلبلاغ به شرکت حفاظتی و مراقبتی

سردار علیرضا مظاهری اظهار کرد: مدت ها قبل با توجه به کاوشی که در منطقه آلبلاغ واقع در منطقه حفاظت شده ساریگل اجرا شده بود، متاسفانه انجام برداشت های غیر مجاز از سنگ های معدنی این منطقه توسط سودجویان شروع شد و جریان گرفت.

به گزارش آشنایی با استانبول، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان، وی گفت: نیروی انتظامی شهرستان اسفراین چندین بار این منطقه را از حضور این برداشت نمایندگان غیر مجاز پاکسازی و تعداد زیادی از آنان را نیز دستگیر کرد.

مظاهری اضافه کرد: مقدار زیادی از سنگ های معدنی برداشت شده از این منطقه را نیز ضبط و به مراجع قانونی تحویل داد.

وی در ادامه به زخمی شدن هفت نفر از برداشت نمایندگان و سودجویان در این منطقه که اخیرا با سلاح سرد و گرم درگیر شده بودند نیز اشاره و اعلام نمود: پنج نفر از این مجروحان با سلاح شکاری ساچمه زنی مجروح و دو نفر بر اثر پرتاب سنگ و آلات دیگر مجروح شدند که آنان به بیمارستان انتقال یافتند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: حال عمومی مجروحان البته به جز یک نفر از آنها خوب است.

وی بیان کرد: پس از این اتفاق، جلسه شورای تامین شهرستان اسفراین همچنین پس از آن جلسه شورای تامین استان تشکیل شدند که در نهایت تصمیم بر این شد، نیروی انتظامی استان با قدرت به منطقه آلبلاغ ورود و این منطقه را از حضور برداشت نمایندگان غیرمجاز و سودجویان پاکسازی کند.

مظاهری گفت: 270 نفر نیرو شامل نیروهای یگان ویژه و یگان انتظامی و امدادی استان به منطقه اعزام و با رافت اسلامی، البته با اقتدار و بدون برخورد، منطقه را از حضور برداشت نمایندگان پاکسازی کردند.

وی اضافه کرد: به علت سردی هوا و صعب العبور بودن منطقه این اقدام 11 ساعت به طول انجامید و پس از آن منطقه در اختیار شرکت حفاظتی و مراقبتی نهاده شد.

وی توصیه کرد: همه تابع قانون و مقرارت باشند و از ورود به این منطقه پرهیز نمایند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی توضیح داد: نیروی انتظامی استان در هماهنگی با قوه قضاییه استان با افرادی که این هشدار جدی نگیرند با اقتدار برخورد قانونی را انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تحویل برقراری امنیت منطقه آلبلاغ به شرکت حفاظتی و مراقبتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل برقراری امنیت منطقه آلبلاغ به شرکت حفاظتی و مراقبتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید