تعطیلی و غیر حضوری بودن مدارس، وظیفه سنگین معلمان

به گزارش آشنایی با استانبول، دانش آموزان ابتدایی که در دو سال اخیز به شکل جدی در مدرسه حضور نداشته اند با مشکلاتی جدی رو به رو هستند.

تعطیلی و غیر حضوری بودن مدارس، وظیفه سنگین معلمان

شروین مسیح، کارشناس امور تربیتی گفت: درباره دانش آموزی که در دوران ابتدایی حضور دارد و می خواهیم برای او کلاس آنلاین بگذاریم، به مسائل زیادی برخورد می کنیم. برای این که این دانش آموز هنوز بر شیرازه یادگیری و ارتباط جمعی را تسلط ندارد و باید این موضوعات را حضوری به آن ها یاد داد.

به گفته وی اگر این موضوع را گسترده تر نگاه کنیم، می توان گفت در مقاطع دکتری، دانشگاه و حتی دبیرستان شاید آموزش مجازی و آنلاین تاثیر بیشتری دارد و آن هم به آن علت که فردی که سن بیشتری دارد، تسلط بالاتری به کار های خود دارد و می تواند استفاده مفیدتری از سیستم آموزش جهانی کند. در مقاطع پایین تر خصوصا ابتدایی آموزش به صورت آنلاین سود بسیار اندکی دارد.

درباره دانش آموزان ابتدایی که در این دو سال به شکل جدی در مدرسه حضور نداشته اند، قطعا دبیران در مقاطع بالاتر باید مسئولیت سنگین آموزش را بر عهده گیرند تا بتوانند نظم و علاقه را در بچه ها برای مدرسه ایجاد نمایند و دانش آموزان مستعد را شناسایی نمایند.

او گفت: در این مدت که مدارس تعطیل بوده اند به آن علت که معلمان و دانش آموزان نمی توانند خودشان را سنجش نمایند، بیشترین اندازه یادگیری بستگی به خانواده ها داشت. به عبارتی اکنون وظیفه خانواده ها نسبت به معلمین بیشتر شده است و اکنون باید با دانش آموزان در مقاطع بالاتر بیشتر کار نمایند تا اگر دانش آموزان نقاط ضعفی در دوره های ابتدایی خود داشتند، پوشش پیدا کند. امیدوارم که تمامی افراد مانند معلمین و خانواده ها این قضیه را جدی بگیرند.

به عقیده مسیح، در دو سال گذشته به خصوص در مقاطعی که به دانشگاه منتهی می شوند در سطحی وسیع افتی در دانش آموزان به وجود آمده است و این افت را باید مراکز آموزش عالی جبران و سعی نمایند سطح علمی دانش آموزانی که به دانشگاه رفته اند را پیدا نموده و آن را بالا ببرند تا سطح علمی جامعه نیز با افت روبرو نشود.

آشنایی با استانبول علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تعطیلی و غیر حضوری بودن مدارس، وظیفه سنگین معلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی و غیر حضوری بودن مدارس، وظیفه سنگین معلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید