رشد 26 درصدی ظرفیت اقامت نوروزی در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته

به گزارش آشنایی با استانبول، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر شده، رشد 26 درصدی ظرفیت اقامت نوروزی در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته اعلام شد.

رشد 26 درصدی ظرفیت اقامت نوروزی در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته

جواد موسوی اظهار کرد: برای نوروز سال آینده حدود 500 هزار نفر شب ظرفیت اقامتی در مشهد و 200 هزار نفر شب در سایر شهرستانهای استان آماده سازی شده است که نسبت به نوروز سال جاری شاهد رشد خوبی برای میزبانی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به آمادگی 100 درصدی استان در کلیه بخشهای اقامتی، حمل و نقل، انتظامی، راه و جاده، بهداشت و درمان و غیره برای میزبانی ادامه داد: آئین چراغ برات در نیمه شعبان یکی از جاذبه های گردشگری برای استان است و با توجه به شروع سفر هم استانی ها در قالب این آئین برای زیارت اهل قبور، نخستین کلید برای شروع سفرها در استان زده می گردد.

وی اعلام کرد: با توجه به نیمه شعبان، اولین پیک سفر را به استان به ترتیب از 17 تا 19 اسفند، 20 تا 29 اسفند و 29 تا چهارم فروردین و در نهایت چهارم تا 14 فروردین سال آینده آخرین پیک سفر را داریم.

موسوی اظهار کرد: طبق هماهنگی با تمامی دهیاری ها، شهرداری ها و فرمانداری ها اعلام شده که پیش بینی حضور 10 میلیون زائر و مسافر در ایام پایانی اسفند و تعطیلات نوروزی را به خراسان رضوی داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اعلام کرد: در این راستا نظارت بر روند اسکان، میزبانی و راهنمایی مسافران به اماکن اقامتی در هر شهرستان بر عهده ستادهای شهرستانی است که باید به نحو احسن انجام گردد.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی در هشت پایگاه ملی در ایام نوروز در استان برگزار می گردد، اضافه کرد: از جمله این مراکز فرهنگی میتوان به پایگاه شهر تاریخی توس اشاره نمود و در بعضی مجموعه های فرهنگی مانند باغ نادری، آرامگاه عطار، آرامگاه خیام و غیره نیز ضمن برگزاری برنامه های فرهنگی، افزایش ساعت کاری در نظر گرفته می گردد.

منبع: همگردی

به "رشد 26 درصدی ظرفیت اقامت نوروزی در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 26 درصدی ظرفیت اقامت نوروزی در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید