سه شنبه سرنوشت ساز برای ثبت جهانی هورامان

به گزارش آشنایی با استانبول، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از آنالیز نهایی پرونده ثبت جهانی منطقه هورامان در روز سه شنبه 5 مردادماه امسال اطلاع داد.

سه شنبه سرنوشت ساز برای ثبت جهانی هورامان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، یعقوب گویلیان روز شنبه 2 مردادماه 1400 در این خصوص گفت: روز سه شنبه 5 مردادماه امسال با حضور نمایندگان کشورهای عضو یونسکو و به صورت ویدئوکنفرانس پرونده ثبت جهانی هورامان آنالیز و تصمیم گیری نهایی در مورد ثبت جهانی این منطقه اخذ خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان اضافه کرد: منطقه هورامان شامل حدود 600 روستا و شهر بوده که در استان های کردستان و کرمانشاه قرار گرفته است.

او گفت: این پرونده یکی از مهمترین و بزرگترین پرونده های ثبت منظر فرهنگی تاریخی در یونسکو است که وسعتی بالغ بر 3هزار کیلومتر و عرصه ای بیش از هزار کیلومتر را شامل می گردد.

گویلیان به کوشش های بی وقفه مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی تاریخی هورامان و تیم این حوزه در مدتی بیش پنج سال اشاره نمود و گفت: در صورت ثبت جهانی این منطقه در روز سه شنبه 5 مردادماه نقطه عطفی در تاریخ استان و کشور خواهد بود که امیدواریم نتیجه زحمات همکاران در وزارت متبوع و این اداره کل با خبر مسرت بخش ثبت جهانی هورامان به ثمر بنشیند.

منبع: توریسم آنلاین

به "سه شنبه سرنوشت ساز برای ثبت جهانی هورامان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه شنبه سرنوشت ساز برای ثبت جهانی هورامان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید