سفر به کبک ، رویای فرانسوی در کشور کانادا

به گزارش آشنایی با استانبول، شهر کبک مرکز استانی به همین نام در کشور کانادا است که جزو قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی به شمار میرود. شهری فرانسوی که در شمالی ترین و سردترین قسمت کانادا واقع شده است و آب و هوای آن بسیار سرد و سوزناک است. با این که این استان در کشور کانادا واقع شده است، اما مردم و زبان آن فرانسوی است و به همین دلیل است که شکوه و بناهای این شهر، همگی به فرانسوی ها و میراث آنها شباهت دارد. کبک یک شهر قدیمی است که اصالت و ویژگی های خاص خودش را حفظ کرده و از صنعت گردشگری خوبی برخوردار است. در ادامه با همراه باشید تا با سفر به کبک با تور کانادا و معرفی اماکن دیدنی کبک و جاذبه های گردشگری کبک سفری خیال انگیز رو در فکر شما بسازیم.

سفر به کبک ، رویای فرانسوی در کشور کانادا

شهر قدیمی کبک کجا است؟

در سفر به کبک همراه تور کانادا بدونید که این شهر مرکز کاناداست ، جایی است که این شهر زیبای فرانسوی واقع شده است. یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی است و از سال 1608 از طریق ساموئل دوچاپلین بنا و تاسیس شده است. هنوز هم بخش هایی از این شهر، به عنوان شهر قدیمی کبک، نمونه های از آن دوران اولیه را در خود دارد. چندین محله قدیمی در این شهر وجود دارند که میراث فرانسوی ها از جمله مکان های تاریخی در مجموعه اماکن دیدنی کبک و جاذبه های گردشگری کبک واقع شده است، مرکز نظامی و ادارات شهری در آن دیده می شوند.

میراث فرهنگی فرانسوی

در سفر به کبک با تور کانادا این نکته را بدانید که این شهر جزو میراث فرهنگی فرانسوی های سابق به شمار میرود و در اطراف شهر، برج و باروهایی برای حفاظت از آن دیده می شود. البته اگر کسی جرات داشته باشد به این سردترین نقطه آمریکای شمالی قدم بگذارد! برج و باروی شهر قدیمی در سال 1985، در میراث دنیای ثبت شده است.هنوز هم بسیاری از ساختمان های باستانی در این شهر، اصالت خود را حفظ کرده اند و نشاندهنده این مسئله هستند که زمانی در استعمار انگلستان و بریتانیا بوده اند. یکی از این ساختمان های معروف، ارگ لا سیتادله La Citaddele است که هنوز هم سرپا و سالم است و یکی از الماکن دیدنی کبک و جاذبه های گردشگری کبک میباشد. ارگی که در جنگ های میان فرانسوی ها و سرخ پوستان، حکم پایگاه عملیاتی را داشته است و یکی از ساختمان های نظامی برجای مانده به شمار میرود.

شاتو فرانتناک (Château Frontenac)

ساختمانی بسیار بلند که از همه جای کبک قابل دیدن است. برج شائو فرانتناک یک هتل بسیار زیبا و مجلل و جاذبه های گردشگری کبک است که از طریق یک معمار آمریکایی به نام پرایس بنا و به درخواست کمپانی کانادایی پسیفیک ریل وی در سال 1893 ساخته شده است. در سفر به کبک همراه تور کانادا بدانید که این مکان هتلی است که بیشترین تعداد عکس در دنیا را دارد!

منطقه پتی چاپلین (Petit Champlain District)

در نزدیکی شائو فرانتناک، منطقه ای به نام پتی چاپلین واقع شده است که یکی از اماکن دیدنی کبک است و پایین ترین قسمت شهر قدیمی هم به شمار میرود. قدیمی ترین منطقه تجاری آمریکای شمالی که به بوتیک های بسیار و صنایع دستی خاص و متنوعش معروف است.

پلکان خطرناک

هنگام سفر با تور کانادا بدانید که یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر کبک است که در سال 1635 و در شهر قدیمی کبک ساخته شده است. شیب تندی که این پلکان داشته باعث شده که در قرن نوزدهم این نام را برایش انتخاب کنند. قدیمی ترین پلکان کبک که هنوز هم پابرجاست.

سبک فرانسوی

اصالت و زیبایی در ساختمان ها، خیابان های باریک، و مغازه های کوچک صنعتی و تجاری این منطقه کاملاً مشهود است. نه تنها شهر قدیمی، بلکه تمام منطقه ها کبک از این اصالت برخوردارند.

گردشگری و جشنواره های تابستانی

جشن روز سنت ژان باپتیست، و جشنواره موسیقی تابستانی آن، جزیی از صنعت گردشگری کبک به شمار میرود. صنعتی گردشگری در این شهر رونق خوبی دارد و مردم زیادی به این جا سفر می کنند.

معماری کبک سیتی

شهرهای اروپایی در این شهر قدیمی و زیبا به چشم می آید. به خصوص در بخش شرقی شهر که بیشتر ساختمان ها و بناهای تاریخی در آن قرار دارند. این ساختمان های سنگی و خیابان های پیچ در پیچ که مغازه ها و رستوران های سبک اروپایی در آن واقع شده است، این معماری را بیشتر به رخ می کشاند. بخش لوور تاون شهر کبک، از این معماری های اصلی و طرح های خیابانی کم ندارد. طرح هایی که قدمت تعدادی از آنها به سال ساخت دیوار ها و ساختمان ها و تاسیس شهر می رسد.

جشنواره زمستانی کبک

در کبک از سال 1894، جشنواره ای در زمستان ها هم برگزار می شود که سالیانه یک میلیون نفر از آن بازدید می کنند. یکی از بزرگترین جشنواره های زمستانی در دنیا است که در آن، مراسمی مانند رژه های روزانه و شبانه، بالماسکه و... است که در شائوفرانتناک و چند فضای باز دیگر انجام می شوند.

منبع: همگردی

به "سفر به کبک ، رویای فرانسوی در کشور کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کبک ، رویای فرانسوی در کشور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید