سوء استفاده از بچه ها به بهانه کار، عکس

به گزارش آشنایی با استانبول، یقینا برگزاری مسابقه از طریق ربات سوارکار هیچ شباهتی به مسابقات سنتی شترسواری ندارد. دیرباز از بچه ها و نوجوانان بعنوان سوارکار برای شلاق زدن شترها و وادار کردن آنها به دویدن استفاده می کردند. در سال های اخیر به جای شلاق از ابزارهایی استفاده می شود که سوارکار به دست خود می بندد.

سوء استفاده از بچه ها به بهانه کار، عکس

حدود 40000 عدد از این ابزار در سراسر آسیای جنوبی و در بازار سیاه یافت شده که از پشم و پوست بزغاله درست می گردد. اخیراً سازمان های خیریه جهت جلوگیری از فروش این لوازم و استفاده از بچه ها جهت سوارکاری، شروع به برگزاری یک همایش کرده و به بچه ها و خانواده های آنها که از این راه امرار معاش می کنند، قول حمایت و مساعدت مالی داده اند تا دست از این کار بردارند.

با این توصیف می باید در پی یک راه حل نو برای رفع کردن ترافیک در مسابقه شترسواری بود. امارات متحده عربی بچه های زیر 16 سال را از شرکت در این رقابت ها منع کرده است. در سال 2003 یک شرکت سوئیسی به نام گروه K با ساخت ربات های شترسوار به نام Kamal تا حدودی به رفع این مشکل کمک کرده است.

ربات های سوارکار از طریق اپراتورهای خود از راه دور کنترل می شوند. این اپراتورها در اتومبیل های حامل خود به موازات شترها در راستا مسابقه حرکت می کنند، و تنها با لمس یک دکمه با ایجاد ضربه به بدن شتر، باعث حرکت سریعتر آن می شوند.

مسابقات شترسواری یکی از بزرگترین سرگرمی های کشورهای حاشیه خلیج فارس است تا جایی که برخی از مردم جهت برنده شدن در مسابقه، به روش های دیگر متوسل می شوند، امسال پلیس دوبی گروهی از دلالان فروش تفتگ های شوک الکتریکی را آزاد گذاشت تا مسابقات شترسواری حتی با هیجانی بیشتر از قبل برگزار گردد. این تفنگ ها با اتصال به ربات ها و ایجاد شوک الکتریکی به شترها، آنها را در مسابقه پیش می برند.

گران بهاترین شتر شرکت کننده در این مسابقات، یک شتر ماده در ابوظبی به ارزش 2.5 میلیون دلار است؛ حتی با ارزش تر از گران بهاترین گوسفند دنیا.

منبع: پارسینه

باز نشر:مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها

به "سوء استفاده از بچه ها به بهانه کار، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوء استفاده از بچه ها به بهانه کار، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید