راه اندازی خط فراوری دو استارتاپ ایرانی در ترکیه و بوسنی

به گزارش آشنایی با استانبول، مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در قالب یکشنبه های استارتاپی خط فراوری 2 شرکت در بوسنی و ترکیه راه اندازی شده است.

راه اندازی خط فراوری دو استارتاپ ایرانی در ترکیه و بوسنی

مرضیه شاوردی مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی آشنایی با استانبول، اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار های فروش شرکت های دانش بنیان، برنامه یک شنبه های صادراتی را از ابتدای سال 1400 طراحی و اجرا نموده است.

وی اضافه نمود: در این برنامه ها، امکان دیدار های تجاری را میان شرکت های استارتاپی با شرکای بالقوه در بازار های جهانی فراهم می کنیم بعلاوه اعزام و پذیرش هیئت های تجاری از دیگر اقداماتی است که به وسیله صندوق نوآوری در یک شنبه های استارتاپی دنبال می گردد.

مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: تا به امروز 20 برنامه از این یک شنبه ها برگزار شده که هر هفته از هیئت تجاری یک کشور دعوت می گردد تا با محصولات استارتاپ های ایرانی آشنا شوند به عنوان مثال در بیستمین برنامه میزبان کشور گامبیا بودیم.

شاوردی ادامه داد: از جمله حمایت هایی که صندوق نوآوری در راستای یک شنبه های استارتاپی می نماید این است که در صورت احتیاج خط فراوری شرکت های ایرانی را در کشور هدف راه اندازی می نماید که این حمایت تا به امروز در دو کشور بوسنی و ترکیه عملیاتی شده است.

وی توضیح داد: توانمندسازی شرکت های استارتاپی برای صادرات، آموزش و مشاوره، حمایت از ثبت نشان تجاری، ثبت طرح صنعتی در کشور هدف، دریافت استاندارد های صادراتی، حضور در نمایشگاه های خارجی، غرفه دائمی در نمایشگاه های داخلی و در کنار تمام این ها، ارائه تسهیلات اقتصادی برای شرکت ها از جمله خدمات و حمایت هایی است که صندوق نوآوری در اختیار شرکت هایی قرار می دهد که قصد صادرات محصولات خود دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه اندازی خط فراوری دو استارتاپ ایرانی در ترکیه و بوسنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی خط فراوری دو استارتاپ ایرانی در ترکیه و بوسنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید