سوبارو کراس تراک در مقابل سوبارو اوت بک: کدام کراس اوور بهتر است؟
به گزارش آشنایی با استانبول، سوبارو کراس تراک و سوبارو اوت بک از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به آنالیز آن ها پرداخته ایم.

به گزارش آشنایی با استانبول، بسیاری از خودروهای شاسی بلند هستند که در بازارهای جهانی خواستار زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به سوبارو کراس تراک و سوبارو اوت بک اشاره نمود که هواداران خاص خود را دارد. در حقیقت، سوبارو کراس تراک و سوبارو اوت بک این روز ها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو برترین خودروهای شاسی بلند در نظر گرفت.
در سال های اخیر، این شرکت رویکرد مرسومی را برای ساخت خودرو در پیش گرفته است؛ می توان گفت که سوبارو تنها شرکتی است که خودرو با امکانات بالا همراه با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می نماید. کراس ترک و اوت بک دقیقاً همین خودرو ها هستند.
کراس تراک پلتفرم خود را با Impreza به اشتراک می گذارد؛ این خودرو دارای یک پیشرانه مشترک هستند، اما در کراس تراک بسیار آرام تر است و در عین حال با فاصله 8.7 اینچی از زمین و AWD عرضه می گردد.
کراس ترک: یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی، تریم های پایین تر کراس ترک را تامین می نماید و حداکثر قدرتی معادل 152 اسب بخار و حداکثر گشتاور 145 پوند فوتی دارد. کراس ترک با قیمت هایی که از 23295 دلار آغاز می گردد، یکی از ارزان ترین خودرو های چهارچرخ محرک است و به صورت استاندارد عرضه می گردد. برای سال 2021، موتور 2.5 لیتری بزرگتر به خط فراوری پیوست که به عنوان واحد پایه در اوت بک عمل می نماید. در اینجا همان 182 اسب بخار قدرت و 176 پوند فوت فراوری می نماید.
برای مدت محدودی، سوبارو کراس ترک را به عنوان یک پلاگین هیبریدی نیز عرضه می نماید. این موتور یک واحد 2.0 لیتری مشابه کراس ترک بنزین سوز است، اما با یک سیستم هیبریدی الکتریکی جفت می گردد که خروجی ترکیبی 148 اسب بخار و حداکثر گشتاور 149 پوند بر فوت را فراوری می نماید.
در حالی که تریم های بنزینی با هر دو گیربکس دستی شش سرعته (فقط 2.0) و CVT عرضه می شوند، مدل هیبریدی فقط با دومی در دسترس است. به غیر از AWD، سیستم تعلیق برجسته مستقل نیز در کراس تراک استاندارد است. X-Mode در مدل پایه اختیاری و در تریم های بالاتر استاندارد به همراه کنترل فرود در تپه است.
اوت بک: اوت بک بزرگتر دارای گزینه ای از دو پیشرانه است، اما هر دوی آن ها بنزینی هستند. یکی از پیشرانه ها موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر، همان واحد 182 اسب بخاری کراس تراک است که در تریم های پایه، Premium، Limited و Touring موجود است. از سوی دیگر، موتور توربوشارژ 2.4 لیتری، سه تریم XT برتر را تامین می نماید و 260 اسب بخار قدرت و 277 پوند فوت گشتاور فراوری می نماید. برخلاف کراس تراک، اوت بک فقط با گیربکس CVT در دسترس است. درست مانند کراس تراک، اوت بک به عنوان استاندارد AWD همراه با سیستم تعلیق مستقل برجسته دارد.
از نظر قدرت، اوت بک عملکرد بهتری دارد. نه تنها پیشرانه های بزرگتر را دارد، بلکه ویژگی هایی مانند X-Mode و Hill Descent را نیز به صورت استاندارد دریافت می نماید.
کراس تراک: کراس تراک پایه با قیمت 23295 دلار تجهیزات راحت مناسبی را ارائه می دهد. یک سیستم کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه آینه های جانبی قابل تنظیم و جمع شدن الکتریکی و فرمان قابل تنظیم شیب دار و تلسکوپی را به صورت استاندارد ارائه می گردد.
تریم پایه بعلاوه دارای یک صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی سیستم اطلاعات تفریح Starlink با Android Auto و Apple Car Play به صورت استاندارد است. سیستم یاری راننده EyeSight که شامل کروز کنترل تطبیقی، کنترل برای یاری به حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج و ترمز قبل از برخورد است.
اگرچه میزان صفحه نمایش ثابت باقی می ماند، اما تریم پریمیوم بسته Multimedia Plus را دارد بعلاوه قابلیت 4G و سیستم ایمنی و امنیتی Starlink را نیز به ترکیب اضافه می نماید. ویژگی هایی مانند جایگاه راننده با قابلیت تنظیم الکتریکی، دنده های پدال برای گیربکس CVT و دسترسی بدون کلید با استارت دکمه ای همگی از امکانات اضافی اختیاری هستند.
اوت بک: بر خلاف کراس تراک، اوت بک با انبوهی از تریم ها عرضه می گردد بعلاوه دارای مشخصات استاندارد بالاتری نسبت به دیگر خودرو ارزان تر است؛ به عنوان مثال مجموعه ایمنی EyeSight استاندارد در اوت بک ارائه می گردد که این به علت عدم وجود گیربکس دستی است. اوت بک پایه با قیمت پایه 27845 دلاری با سیستم اطلاعات تفریح 7.0 اینچی Starlink با Android Auto و Apple CarPlay به صورت استاندارد همراه با چند لمسی و کنترل حرکتی عرضه می گردد.
تریم پریمیوم دارای یک صفحه نمایش لمسی 11.6 اینچی Multimedia Plus در قسمت میانی به همراه سیستم کنترل آب و هوای دو منطقه ای است. ویژگی های ذکر شده در تریم محدود (34645 دلار) نیز گزینه های اضافی هستند، اما برای گزینه 5 هزار دلاری، تودوزی چرمی، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم صوتی هارمن کاردون، رینگ های آلیاژی 18 اینچی، چراغ های جلو در پیچ ها، تشخیص نقاط کور ارائه می گردد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان