مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر 680 اسب بخاری معرفی گردید

به گزارش آشنایی با استانبول، مرسدس بنز C63 S تازه 170 اسب بخار از نسل قبلی خود قوی تر است. این خودرو از یک موتور چهار سیلندر بهره می برد و دیگر خبری از موتور V8 نیست. اما جای نگرانی نیست. چرا که C63 S تازه حالا سریعترین سدان اسپرت در سگمنت خود است.

مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر 680 اسب بخاری معرفی گردید

آشنایی با استانبول - محمد فتح اللهی - از مدت ها قبل شایعه حضور موتور چهار سیلندر در نسل تازه مرسدس بنز C63 S وجود داشت. تمامی هواداران این برند آلمانی نگران عملکرد این خودرو با چنین قوای محرکه ای بودند.

مرسدس بنز C63 S

اما مرسدس با معرفی رسمی این خودرو نشان داد که سدان پرفورمانس این شرکت مثل همواره آماده است تا رقبای خود را به چالس بکشد.

C63 S تازه با پسوند E Performance معرفی گردید و این بدان معناست که با یک خودرو هیبریدی رو به رو هستیم. البته سیستم هیبریدی مرسدس بنز C63 S برای بالابردن عملکرد موتور طراحی شد، نه برای افزایش مقدار پیمایش!

مشخصات فنی مرسدس بنز C63 S

مرسدس بنز C63 S

پیش روی ما خودرویی قرار گرفته است که برای مالکان BMW M3 و Audi RS4 تبدیل به یک کابوس خواهد شد. پس ابتدا باید بدانیم که مرسدس بنز چه چیزی در زیر درب موتور آن پنهان نموده است.

کاری که مرسدس بنز انجام داد این بود که ابتدا موتور V8 فوق العاده نسل قبلی را حذف کرد. سپس موتور چهار سیلندر 2 لیتری مدل C43 را بجای آن قرار داد. موتور دو لیتری چهار سیلندر می تواند 421 اسب بخار نیرو فراوری کند.

مرسدس بنز C63 S

البته بخش AMG با تیون کردن این موتور چهار سیلندر قدرت آن را به 476 اسب بخار (350 کیلووات) رساند. قدرت این موتور چهار سیلندر به وسیله یک گیربکس 9 سرعته مولتی کلاچ (نه دابل کلاچ) به چرخ ها منتقل می گردد.

موتور چهار سیلندر این خودرو به توربوشارژرهای الکتریکی که در خروجی اگزوز نصب شدند، مجهز است. مرسدس بنز می گوید این تکنولوژی از تیم فرمول یک این برند به C63 S رسید و مدل C43 نیز از آن بهره مند است.

اما این تمام ماجرا نیست. چرا که در محور عقب یک موتور برقی وجود دارد که به تنهایی 204 اسب بخار (150 کیلووات) نیرو فراوری می نماید. باتری این موتور برقی بر روی آن قرار گرفته است و حجم آن 6/1 کیلووات است.

قدرت و گشتاور باور نکردنی C63 S E Performance

مجموع قدرت خروجی موتورهای بنزینی و برقی در این خودرو به 680 اسب بخار می رسد. برای درک بهتر این مقدار نیرو بهتر است بدانیم که نسل گذشته C63 تنها 510 اسب بخار قدرت داشت!

گشتاور خروجی موتور مرسدس بنز C63 S نیز به رقم باور نکردنی 1020 نیوتن متر رسید که بالاتر از هر خودرو دیگری در کلاس خود است. برای مقایسه باید گفت که نسل قبلی این خودرو 700 نیوتن متر گشتاور داشت که رقم فوق العاده زیادی بود.

البته باید گفت که مرسدس بنز C63 S تازه خودرو سبک وزنی نیست. وزن این خودرو به علت وجود مجموعه باتری ها و موتور الکتریکی و… به 2111 کیلوگرم رسید که برای یک سدان پرفورمانس رقم بسیار بالایی است.

این خودرو تقریباً 314 کیلوگرم سنگین تر از مدل C43 AMG است که دارای همین موتور بنزینی، همین گیربکس و همین شاسی است. اگر مقایسه عملکرد این خودرو با BMW M3 کامپتیشن پکیج برای شما مجذوب نماینده است، بهتر است نگاهی به جدول زیر داشته باشید.

C63 S تازه برای اولین بار به سیستم چهار چرخ متحرک متغییر مجهز شد. بسیاری از مالکان نسل قبل از این شکایت داشتند که قدرت 510 اسب بخاری و انتقال آن به محور عقب کنترل خودرو را دچار مسائل بسیاری نموده بود.

حال می توان با بهره گیری از سیستم چهار چرخ متحرک متغییر به شتاب صفر تا صد کیلومتر 3.4 ثانیه ای رسید. یعنی مرسدس بنز C63 S تازه 0.1 ثانیه از BMW M3 کامپتیشن پکیج سریعتر است!

حجم باتری مرسدس بنز C63 S

مرسدس بنز C63 S

حجم باتری مرسدس بنز C63 S کم و ناچیز به نظر می رسد و این درست است. اما باید توجه داشت که همین حجم اندک باعث خواهد شد تا در بازیابی انرژی به سرعت شارژ گردد.

حقیقت این است که مرسدس بنز C63 S با پسوند E Performance قادر است 27 کیلومتر با انرژی الکتریکی حرکت کند. اما باتری های این خودرو در اصل برای این طراحی شدند که عملکرد موتور چهار سیلندر را افزایش دهند.

باتری این C63 S را می توان با یک شارژر 3.6 کیلوواتی هم شارژ کرد. همچون مدل GT63 S E Performance 4-Door خروجی پلاگین برق در این خودرو هم دیده می گردد.

اما از آنجایی که در طول حرکت خودرو باتری ها هم شارژ می شوند، اتصال آن به پریز برق صرفاً برای زمانی است که شما در اول صبح قصد دارید با موتور الکتریکی از پارکینگ خارج شوید. مرسدس بنز باور دارد ست آپ C63 S تازه طوری است که مالک احتیاجی ندارد تا آن را شارژ کند. چرا که باتری های آن مدام در حال شارژ شدن هستند.

کاری که مرسدس بنز درباره C63 S کرد این بود. موتور V8 قدیمی با صدای فوق العاده برداشته شد. مهندسان AMG کوشش کردند با اضافه کردن تکنولوژی هیبریدی و موتور الکتریکی کاری نمایند که هواداران این برند بگویند حال که دیگر از موتور V8 خبری نیست، اشکالی ندارد. بجای آن مرسدس بنز قدرت و گشتاور بیشتری برای این خودرو بوجود آورد.

طراحی مرسدس بنز C63 S

مرسدس بنز C63 S

C63 S تازه تنها در بخش فنی دستخوش تغییرات نشد. بلکه با نگاهی به بدنه این خودرو می توان متوجه شد که AMG کارهای زیادی انجام داده است.

در قسمت جلوی این خودرو علاوه بر خطوط قدرتمند روی درب موتور، حالا یک خروجی هوا هم دیده می گردد. ورودی های هوا در سپر هم بزرگ تر از نمونه C43 هستند. چرا که حالا به غیر از موتور چهار سیلندر، هوای بیشتری برای رادیاتورهای باتری این خودرو هم احتیاج است.

نکته مهم درباره این خودرو، نصب نشان AMG بر روی آن است. در مدل های قبلی بالای نشان مرسدس بنز در جلو پنجره هم نشان دیگری از بنز وجود داشت. حال این نشان با برند AMG تغییر نموده است.

مرسدس بنز اکسل جلوی این خودرو را 76 میلی متر پهن تر کرد. این کار باعث خواهد شد که چسبندگی C63 S به جهت بیش از گذشته باشد. گفتنی است که فاصله بین دو محور این مدل در مقایسه با یک C کلاس معمولی هم یک سانتی متر بیشتر است.

مشتریان مرسدس بنز C63 S می توانند رینگ های 20 اینچی تازهی را برای این خودرو سفارش دهند که در نمای ظاهری آن تأثیر بسیار زیادی دارد. البته هنوز هم رینگ های 19 اینچی برای آن دسته از مشتریانی که خواستار نرمی سواری بیشتری هستند، در دسترس قرار گرفته است.

ترمزهای سرامیکی آپشنال خواهند بود

C63 S بطور استاندارد با دیسک های ترمز استیل به بازار می آید. کالیپرهای ترمز این نمونه ها به رنگ قرمز خواهند بود. اما مشتریان امکان انتخاب ترمزهای سرامیکی را هم برای خودرو خود دارند که رنگ کالیپرهای این ترمزها به رنگ طلایی است. برای این خودرو می توان رکاب ها و آیینه های فیبرکربنی را هم سفارش داد.

مرسدس بنز می گوید که 3 سانتی متر اکسل عقب C63 S را پهن تر نموده است. اما نکته منفی اینجاست که هیچ تغییری در گلگیرهای عقب دیده نمی شوند. برای مقایسه کافیست نگاهی به گلگیرهای پهن M3 کنیم تا متوجه شویم BMW برای عضلانی تر نشان دادن آن چقدر کوشش کرد.

در قسمت عقب این خودرو برای بهتر نشان دادن وجه تمایز، نشان C63 S با حاشیه قرمز رنگ نصب شدند. در سپر عقب این خودرو هم قطعات فیبرکربنی را می توان بصورت آپشنال سفارش داد و night package به شما این امکان را می دهد که خروجی اگزوز سیاه رنگی داشته باشید.

بر روی درب صندوق عقب این خودرو هم یک بال فیبرکربنی وجود دارد که بخشی از پکیج آیرودینامیکی این خودرو بشمار می رود. night package شامل نشان AMG دودی و نشان مرسدس بنز دودی هم می گردد. البته برای افرادی که تمایل دارند نشان ها و خروجی اگزوز کرومی باشد، مرسدس همچنان درخواست آنها را انجام خواهد داد.

طراحی داخلی مرسدس بنز C63 S

مرسدس بنز C63 S

در داخل این خودرو شاهد تغییرات زیادی نیستیم. تریم فیبرکربنی به همراه چرم مایکروکات تنها مواردی است که جلب توجه می نماید.

حقیقت این است که طراحی کابین C کلاس آنقدر مجذوب نماینده و جلوتر از زمان خود است که دیگر احتیاجی به تغییر بیشتری نیست. بر روی فرمان این خودرو تمامی کلیدهایی که در مدل های تازه مرسدس بنز دیده می شوند، وجود دارند.

پدال های پشت فرمان از جنس آلومینیوم هستند و متاسفانه در بعضی موارد شاهد کلیدهای لمسی هم بر روی فرمان هستیم. البته این کلیدها شاید از نگاه بعضی هواداران مجذوب نماینده به نظر برسند.

از آنجایی که در مودهای رانندگی می توان حالت برقی را هم انتخاب کرد، مرسدس بنز از اسپیکرهای بسیاری در این خودرو استفاده نموده است.

برای جلب توجه عابرین پیاده اسپیکرهایی در سپر جلو و عقب این خودرو وجود دارند تا در زمان رانندگی در حالت برقی، سایرین متوجه حضور شما در خیابان شوند. این اسپیکرها بعلاوه صدای موتور برقی خودرو را هم به داخل کابین راهنمایی می نمایند تا لذت رانندگی با آن افزایش یابد.

موردی که بیش از همه در داخل کابین جلب توجه می نماید صندلی های این خودرو هستند. در حقیقت خبری از صندلی های فیبرکربنی مانند آنچه در BMW M3 وجود دارند در C63 S E تازه نیست. شاید این موضوع برای هواداران برند ناخوشایند به نظر برسد، اما مهندسان AMG بیان کردند که امکان دارد این آپشن در مدل های آینده دیده گردد.

تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد / مشخصات فنی تارا برقی

مان eTruck با پیمایش 800 کیلومتری به بازار می آید / همه چیز درباره کامیون برقی مان

مرسدس بنز eActros LongHaul کامیون 800 اسب بخاری برقی با 500 کیلومتر پیمایش

مرسدس بنز eActros معرفی گردید / یک ساعت شارژ 400 کیلومتر پیمایش

منبع: بیت ران

به "مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر 680 اسب بخاری معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر 680 اسب بخاری معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید