نیازمند کار تبلیغی جهانی برای معرفی زرشک خراسان جنوبی هستیم

به گزارش آشنایی با استانبول، خبرنگاران/خراسان جنوبی کننده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: محصول زرشک باید یکی از اولویت های ستاد خاوران باشد و با تشکیل یک کارگروه تخصصی در این زمینه ورود پیدا کنند تا این محصول استراتژیک خراسان جنوبی به دنیا معرفی شود.

نیازمند کار تبلیغی جهانی برای معرفی زرشک خراسان جنوبی هستیم

حسین خسروی اسفزار، امروز شنبه یکم آبان در جشنواره یاقوت سرخ قهستان که با مشارکت بنیاد علوی، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی در شهرستان درمیان برگزار شد، اظهار کرد: به استاندار خراسان جنوبی به عنوان رئیس ستاد توسعه خاوران پیام می دهم که یکی از اولویت های ستاد خاوران را همین جریان زرشک قرار دهند.

به گزارش آشنایی با استانبول، وی اضافه کرد: این استان دو دهه با کم آبی و خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و خاک این استان دارای بهره وری پایین است اما به لطف خداوند بوته ای زرشک مناسبت با این شرایط استان کشت می شود.

وی درخواست کرد روی این جشنواره یاقوت سرخ غیر از مباحث اقتصادی و پولی به آن به عنوان کانون قدرت جهان اسلام توجه ویژه شود، اگر تغذیه و کشاورزی تولید قدرت می کند امروز یک رکن تغذیه همین است.

کننده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه وزارت جهاد کشاورزی به موضوع کشاورزی قراردادی، بیان نمود: وقتی کشاورز خراسان جنوبی طبق این پروژه خوشه به صورت مشخص و مشخص و با تعهدهای قانونی بدانند که کود، سم و مشاوره کشاورزی و بازاریابی آن به موقع انجام و تامین می شود و آخر سال هم هزینه های خود را کم می کنند، اقدام موثری است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در سفر به خراسان جنوبی یکی از اولویت ها را تمام کردن پروژه های نیمه تمام گفت، گفت: من اعتقادم دارم که محصول زرشک یکی از پروژه نیمه تمام است چون زمین و کشاورز هست و برکت را هم خداوند داده است ولی کسی نیست که مسائل کشاورزان را حل نماید.

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه حدود 35 هزار تن زرشک خشک را در این استان تولید می شود، ادامه داد: امروز برخی برای دریافت کمترین تسهیلات تعمیر و تکمیل کارخانه فرآوری خود ماندند و همه جا سردخانه و بارگاه بهداشتی زرشک نیست و این باید جزو اولویت های ستاد توسعه خاوران باشد.

وی اضافه کرد: در خرید تضمینی زرشک باید دولت به موقع و به مقدار بخرند و همچنین به موقع پول کشاورز پرداخت شود تا کشاورز مزه دسترنج خود را بچشد، اما در زمینه معرفی محصولات کشاورزی خراسان جنوبی کار تبلیغاتی و رسانهای نشده است.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجی فعلی ما در پی دیپلماسی اقتصادی است که اگر عملی شود کمک بزرگی به کشاورزی خواهد شد، گفت: باید قیمت زرشک در خراسان جنوبی مشخص شود و در کارگروه ستاد توسعه خاوران باید دقت شود که محصول زرشک هنوز به کیفیت مطلوب نرسیده از استان خارج نشود.

به گفته وی اکنون زرشک را به عنوان نوبرانه از کشاورز می خرند اما وقتی زرشک به شرایط مطلوب از لحاظ رسیدن می رسد هم قیمت و هم تقاضا کم است، چرا باید این ضرر را کشاورز ببینید؟.

کننده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه بازارهای تره بار تهران و مشهد نباید قمیت محصول زرشک خراسان جنوبی را مشخص کنند بلکه باید در کارگروه استان ما مشخص شود، شرح داد: وزیر جهاد کشاورزی دولت قبل در سفر به استان مبنی بر حمایت تولیدات رسانه ای برای معرفی و برندسازی زرشک قول مساعد داد.

وی به رفتار پیامبر اسلام بعد از جنگ تبوک و بوسه زدن ایشان بر دست کار سعد انصاری اشار کرد و اضافه کرد: من اطمینان داریم که اگر توفیق پیامبر گرامی اسلام(ص) در این جشنواره و منطقه داشتیم یقینا پیامبر بوسه بر دست کارگران و کشاورزان محصول زرشک می زد که دانه دانه زرشک را از لابه لای خارها می چیدند و راهی بازارها می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نیازمند کار تبلیغی جهانی برای معرفی زرشک خراسان جنوبی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند کار تبلیغی جهانی برای معرفی زرشک خراسان جنوبی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید