وسپهر 30 شهریور عرضه اولیه می گردد

به گزارش آشنایی با استانبول، احمد فاضلی، معاون اقتصادی بانک صادرات ایران از عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری گروه اقتصادی سپهر صادرات از روز یکشنبه هفته آینده اطلاع داد.

وسپهر 30 شهریور عرضه اولیه می گردد

به گزارش ایسنا به نقل از بانک صادرات ایران، احمد فاضلی گفت: سهام شرکت سرمایه گذاری گروه اقتصادی سپهر صادرات با نماد وسپهر روز شنبه معارفه و شش میلیارد سهم آن معادل 20 درصد، روز یکشنبه 30 شهریور 1399 در بازار فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری گروه اقتصادی سپهر صادرات، عملاً بانک صادرات ایران گام موثری در خروج از بنگاه داری برداشته، سهام مجموعه شرکت های غیر ابزاری بانک صادرات ایران در بازار سرمایه ارائه خواهد شد، اظهار کرد: منافع حاصل از این عرضه موجب یاری به بهبود چشمگیر صورت های اقتصادی بانک صادرات ایران می گردد، به نحوی که فعالان بازار سرمایه شاهد اتفاقات مهم در صورت های میاندوره ای شش ماهه بانک خواهند بود.

فاضلی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های شرکت سرمایه گذاری گروه اقتصادی سپهر صادرات، وسپهر را سهمی ارزنده و بنیادی توصیف کرد و اضافه کرد: انتظار می رود که این سهم در بازار سرمایه با استقبالی مناسب روبه رو گردد.

معاون اقتصادی بانک صادرات ایران همچنین با اشاره به تصمیمات اخیر سازمان بورس اوراق بهادار برای تسهیل حمایت بانک ها از بازار سرمایه اضافه کرد: صنعت بانکداری در بازار سرمایه همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بازار پول باید برای حمایت از بازار سرمایه به نحو موثری حضور داشته باشد.

فاضلی با اشاره به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی برای حمایت از سهم وبصادر گفت: در شرایط فعلی بازار سرمایه با انتشار نزدیک به پنج میلیارد برگه اختیار فروش تبعی توسط شرکت سرمایه گذاری گروه اقتصادی سپهر برای سهام بانک، سود تضمینی حداقل 13 درصدی تا خاتمه سال را برای دارندگان وبصادر تضمین خواهد نمود. قیمت هر برگه از این اوراق یک ریال بوده و سقف خرید آن 500 هزار سهم در نظر گرفته شده که عملا سود دهی مناسب سهام بانک را بیمه خواهد نمود.

وی با بیان اینکه این اوراق به عنوان ابزار مشتقه، می تواند آرامش را به بازار سرمایه بازگرداند، تاکید نمود: تصمیمات مناسبی در سطح سران قوا برای حمایت از بازار سرمایه اتخاذ شده و امیدواریم که بازار سرمایه تا خاتمه سال به ریل بازدهی مناسب بازگردد.

شرکت سرمایه گذاری گروه اقتصادی سپهر صادرات (سهامی عام) با نماد وسپهر پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ 19 شهریور 1399 به عنوان دویست و بیست و ششمین نماد معاملاتی (شصت و چهارمین شرکت در بازار اول) در گروه سرمایه گذاری ها و زیرگروه سایر واسطه ای اقتصادی در فهرست نرخ های فرابورس ایران درج شد.

منبع: فرارو

به "وسپهر 30 شهریور عرضه اولیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسپهر 30 شهریور عرضه اولیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید