پوشاک نانویی زمستانی فراوری و به بازار روانه شد ، از عرضه اتوماتیک نانویی آنتی باکتریال تا اعلام زمان پرتاب ماموریت آرتمیس یک

به گزارش آشنایی با استانبول، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

پوشاک نانویی زمستانی فراوری و به بازار روانه شد ، از عرضه اتوماتیک نانویی آنتی باکتریال تا اعلام زمان پرتاب ماموریت آرتمیس یک

به گزارش خبرنگار دانشگاه آشنایی با استانبول، حوزه علمی و فناوری کشور در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

پوشاک نانویی زمستانی فراوری و به بازار عرضه شد

برند آمریکایی پوشاک ورزشی ریبوک مجموعه Thermowarm+Graphene را به بازار عرضه کرد. این فراورینماینده کفش و پوشاک آمریکایی با عرضه مجموعه پوشاک Thermowarm+Graphene، اولین استفاده تجاری از گرافن در لباس های ورزشی را تجربه می نماید. این مجموعه شامل یک کاپشن پشمی پنبه ای، یک شلوار و یک ژاکت زیپ دار است. این شرکت در بیانیه رسانه ای خود خاطرنشان کرد که فناوری چاپ شبکه داخلی Thermowarm+Graphene روی لباس ها بسته به بافت اصلی، بین 8 تا 15 درصد گرمای بیشتری را نسبت به پارچه های معمولی حفظ می نماید.

ماسک Pro + با قابلیت بازیافت 99 درصدی وارد بازار می گردد

تریبور یک ماسک N 95 استاندارد فراوری می نماید و در حال ثبت پتنت مربوط به فناوری این ماسک موسوم به Pro + Respirator Mask (Pro +) است. ماسک Pro + همراه با پوشش ضدعفونی نماینده شرکت زنگرافن، استاندارد جدیدی از حفاظت را ایجاد می نماید. Pro + هم قابل استفاده مجدد بوده و هم 99 درصد قابل بازیافت است و آن را به یکی از برترین گزینه های زیست محیطی تبدیل می نماید. تریبور آرایکس بعلاوه یک ماسک جراحی 3 لایه با محافظت ضدویروس زنگرافن در سبد خود دارد.

زمان پرتاب ماموریت آرتمیس 1 اعلام شد

ناسا اوایل سال آینده موشک سامانه پرتاب فضایی را پرتاب خواهد نمود. این ماموریت ابتدا قرار بود در ماه نوامبر انجام گردد، اما مقامات ناسا در روز آدینه 22 اکتبر خاطرنشان کردند که احتمالا این ماموریت در روز 12 فوریه سال آینده به انجام برسد. البته این در صورتی است که آزمایش های نهایی به خوبی پیش برود. این تاریخ اولین پنجره زمانی اعلام شده برای ماموریت آرتمیس 1 است.

اتوماتیک نانویی آنتی باکتریال به بازار عرضه شد

شرکت عالی تحریر پارسیان اتوماتیک با بدنه آنتی باکتریال حاوی نانوذرات فراوری و به بازار عرضه نموده است. با توجه به تماس دائمی اتوماتیک با دست، وجود خاصیت آنتی باکتریال می تواند مانع از توسعه عوامل بیماری زا در بین مصرف نمایندگان گردد.

ایران در میان 4 کشور فراورینماینده ماده اولیه داروی باروری نهاده شد

ایران در جمع 4 کشور فراورینماینده ماده اولیه پروژسترون دارویی که در ایران فراوری می گردد، کاملا بومی و قابل رقابت با محصولات مشابه دنیای است. بیش از 90 درصد مواد اولیه این دارو در چین و آمریکا و 10 درصد مابقی نیز در هند و ایران فراوری می گردد. سهم هند از این میزان بسیار پائین است و در دو سال اخیر نیز هیچ فراوریی در این زمینه نداشته است. بنابراین درحال حاضر، تنها سه کشور در دنیا مواد اولیه این دارو را فراوری می نمایند که ایران نیز در شمار آن ها قرار گرفته است. همین موضوع ظرفیتی را برای صادرات این فرآورده دارویی ایران ساخت به سایر کشور ها فراهم نموده است.

شبیه سازی فعالیت عصبی در مغز با استفاده از فناوری نانو

بیش از یک قرن است که دانشمندان علوم اعصاب از الکترود های شیشه ای یا فلزی برای مطالعه فعالیت نورون های مغز استفاده می نمایند. با توجه به تعداد زیاد نورون های موجود در مغز، این روش ها در برترین حالت باز هم محدود هستند. نویسندگان مقاله ای را نوشتن که در ان، NanoNeuro را به عنوان کاربرد نانومواد، نانوپروب ها و نانوالکترود ها در علوم عصبی توصیف می نمایند. این نانومواد به ما یاری می نماید تا مدار های عصبی را در مقیاس های فوق العاده کوچک آنالیز کنیم. این دستگاه از همان فرایند هایی استفاده می نماید که باعث کاهش ابعاد کامپیوتر ها از میزان یک اتاق به میزان یک تراشه در تلفن هوشمند شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پوشاک نانویی زمستانی فراوری و به بازار روانه شد ، از عرضه اتوماتیک نانویی آنتی باکتریال تا اعلام زمان پرتاب ماموریت آرتمیس یک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشاک نانویی زمستانی فراوری و به بازار روانه شد ، از عرضه اتوماتیک نانویی آنتی باکتریال تا اعلام زمان پرتاب ماموریت آرتمیس یک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید