آمریکا 200 دستگاه تنفس مصنوعی به هند ارسال می کند

به گزارش آشنایی با استانبول، دولت آمریکا در طرحی که آن را همراهی با شریک منطقه ای علیه ویروس کرونا نامیده قصد دارد 200 دستگاه تنفس مصنوعی به هند ارسال کند.

آمریکا 200 دستگاه تنفس مصنوعی به هند ارسال می کند

به گزارش دفتر منطقه ای آشنایی با استانبول به نقل از تایم آو ایندیا، ترامپ از تصمیم دولت آمریکا برای ارسال 200 دستگاه تنفس مصنوعی به کشور هند خبر داد.

وی شرح داد: این یک همراهی برا شریک منطقه ای علیه بیماری کرونا است و دستگاه های تنفس مصنوعی که در بیمارستان ها استفاده می شوند طی 3 هفته آینده به دهلی نو خواهند رسید.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما به دولت هند که این روزها درگیر بیماری کرونا شده است می خواهیم کمک کنیم تا بتواند با این ویروس مبارزه کند.

ترامپ اضافه کرد: هزینه این دستگاه ها بالغ بر 192 میلیون روپیه (نزدیک به 3 میلیون دلار) خواهد بود و ما آن را به هند هدیه می دهیم.

وی اضافه کرد: آمریکا و هند روابط نزدیکی دارند و در تحولات منطقه از هم حمایت می کنند، دهلی نو اینک با بیش از 85 هزار بیمار مبتلا به کرونا روبرو است و باید مورد حمایت قرار بگیرد.

ترامپ کرونا را دشمن نامرئی دانسته و اضافه کرد: تلاش ها برای ساخت واکسن این ویروس خطرناک همچنان ادامه دارد.

گفتنی است پیش از این نیز هند علی رغم احتیاج مبرم داخلی به داروی هیدروکسی کلروکین پس از اعمال فشار از سوی آمریکا مقدار زیادی از این دارو را به واشنگتن فرستاده بود.

روابط میان هند و آمریکا پس از گسترش روابط چین و پاکستان افزایش یافته و به نوعی این دو کشور همدیگر را شریک منطقه ای خود مقابل ائتلاف چین و پاکستان می دانند.

شیوع گسترده کرونا در هند به مسائل اقتصادی در این کشور دامن زده و برخی کارشناسان بر این باورند که تا زمان پایان کرونا دهلی نو بیش از 100 میلیارد دلار خسارت اقتصادی خواهد دید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آمریکا 200 دستگاه تنفس مصنوعی به هند ارسال می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 200 دستگاه تنفس مصنوعی به هند ارسال می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید