پیشنهاد جانسون برای مذاکره با مرکل و ماکرون رد شد

به گزارش آشنایی با استانبول به نقل از رویترز، در ادامه مسائل پیش روی برگزیت رهبران اتحادیه اروپا پیشنهاد بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای مذاکره در خصوص برگزیت با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را رد کردند.

پیشنهاد جانسون برای مذاکره با مرکل و ماکرون رد شد

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به رویترز گفت: رهبران اتحادیه اروپا در پاسخ به پیشنهاد جانسون برای سفر به پاریس و برلین با هدف کوشش برای دستیابی به یک توافق تجاری جدید میان اتحادیه اروپا و انگلیس، از او خواسته اند که مذاکرات خود را با کمیسیون اروپا به پیش ببرد.

این در حالی است که اورزلا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به طور جداگانه احتمال برگزیت بدون توافق را بیشتر از دستیابی به هرگونه توافق در این زمینه عنوان نموده بودند.

با وجود آنکه دوران انتقالی برگزیت تا کمتر از سه هفته دیگر، 31 دسامبر، سرانجام می یابد، اما همچنان بین میشل بارنیه، مذاکره نماینده اتحادیه اروپا و دولت جانسون در خصوص آینده تجارت دو طرف، توافقی به دست نیامده است.

اگر لندن و بروکسل تا تاریخ 31 دسامبر به توافق تجاری ویژه ای نرسند، پس از آن تاریخ، مجبور خواهند بود مطابق قوانین سازمان تجارت جهانی رفتار نمایند. این موضوع باعث اعمال تعرفه هایی می گردد که خود منجر به افزایش قیمت کالاهای وارداتی و صادراتی دو طرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیشنهاد جانسون برای مذاکره با مرکل و ماکرون رد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد جانسون برای مذاکره با مرکل و ماکرون رد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید