466 شرکت دانش بنیان در بومی سازی بازار دارو نقش آفرینی می نمایند

به گزارش آشنایی با استانبول به نقل از معاونت علمی و فناوری، عرصه ای راهبردی و حیاتی که با جان و سلامت جامعه ارتباط دارد و در بزنگاه های تاریخی به عنوان ابزاری مهم در تأمین امنیت روانی و سلامتی جامعه عمل نموده است. کارشناسان معتقدند که بومی سازی محصولات دارویی و درمانی نقشی مؤثر در بی اثر کردن تحریم ها دارد. به همین علت حمایت از فراوری داخلی این محصولات؛ ایران را به کشوری خودکفا در تأمین نیازها بدل خواهد نمود.

466 شرکت دانش بنیان در بومی سازی بازار دارو نقش آفرینی می نمایند

به همین دلیل هم کوشش شرکت های دانش بنیان، فناوران و سرآمدان علمی کشور منجر به این شده که امروزه 97 درصد داروهای مورد احتیاج مردم در کشور فراوری گردد و تنها 3 درصد این محصولات وارداتی است. داروهایی که با توان تخصصی و دانشی به فراوری رسیده و در اختیار بیماران و نظام بهداشت و درمان قرار گرفته است.

در حال حاضر 466 شرکت دانش بنیان برای توسعه و فراوری داخلی دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان کوشش می نمایند. این شرکت ها با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان توانسته اند بازار داروی کشور را به سمت خوداتکایی و کاهش وابستگی های شدید به بازار جهانی سوق دهند.

مجموعه هایی چون آرمان اوژن نوآور آویژه، آرنیکا دارو دانش آدرین، فناور ژن درمان پیشرو توس، سلامت اندیشان عرصه دارو، آرایشی و بهداشتی سارنج، کیهان آزما دانش افزا، آرال طب کارمانیا، داروسازی میلاد دارو نور، زیست بنیان طب هیوا، نیواد فارمد سلامت، نوا ژن فارمد، پلیمر پژوهان امیر کبیر، توان اکسیر فارمد، فراوری نانو فناوری اشراف، مدوک زیست دارو، آرتیمان فارمد البرز و غیره در این زمینه فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "466 شرکت دانش بنیان در بومی سازی بازار دارو نقش آفرینی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "466 شرکت دانش بنیان در بومی سازی بازار دارو نقش آفرینی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید