5 دلیلی که شما را برای داشتن تعطیلات متقاعد می نماید

به گزارش آشنایی با استانبول، بسیاری از مردم ترجیح می دهند که کل ایام سال را بی وقفه کار نمایند، اما باید بدانید که مسافرت حتی برای مدتی کوتاه می تواند فواید زیادی برای جسم و روح تان داشته باشد.

5 دلیلی که شما را برای داشتن تعطیلات متقاعد می نماید

در اواخر سال 2017، بیشتر کارگران آمریکایی اعلام کردند که یک یا چند روز از ایام تعطیل خود را استفاده ننموده اند که به طور کلی 705 میلیون روز در سال می شد. آن ها رایج ترین علت خود برای مرخصی نرفتن را ترس از برگشتن از تعطیلات و روبرو شدن با کوهی از کار ذکر نموده بودند، علاوه بر این، تمایل به اینکه خود را بهتر از نفر ارشدشان نشان دهند هم مانع از سفررفتن آن ها شده بود. اما از آنجا که خوشحالی و احساس آرامشی که در تعطیلات برای انسان اتفاق می افتد، نیز حائز اهمیت است، در اینجا قصد داریم به 5 علتی اشاره کنیم که شما را برای رفتن به تعطیلات و خوش گذرانی متقاعد می نماید.

1. طبیعت برای سلامتی شما خوب است

طبق نتایج بسیاری از پژوهش ها، طبیعت با احساس بالای تندرستی مرتبط است. مینگ کو، پژوهشگر آزمایشگاه طبیعت و سلامت انسان در دانشگاه ایلینوی، می گوید:

مدت زمانی که انسان ها در خیابان های مملو از درخت، باغ ها، پارک ها و محوطه های جنگلی و کشاورزی سپری می نمایند، ارتباط تنگاتنگی با پیامدهای بلندمدت و عینی سلامتی دارد. هرچه فضای سبز اطراف انسان کمتر باشد، خطر بروز بیماری و مرگ ومیر افزایش می یابد. ارتباط طیف وسیعی از پیامدهای خاص سلامتی با طبیعت واقعاً شگفت انگیز است، ازجمله نتایجی که در افسردگی و اختلال اضطراب، دیابت، انواع بیماری های عفونی، اختلال کم توجهی بیش فعالی، سرطان، دوران نقاهت پس از جراحی، چاقی، بیماری های قلبی، بیماری های تنفسی و غیره مشاهده شده است.

به عبارت ساده، به دامن طبیعت بروید، چراکه جسم و روح شما به آن احتیاج دارد. اگر دائم در حال کار باشید و صبح زود از خانه بیرون بروید و دیروقت برگردید، حضور در فضای باز را برای مدتی طولانی از دست می دهید. پس چند روز مرخصی بگیرید و به سفر بروید. هوای تازه استشمام نموده، روحیه خود را بازیابی کنید و شرایط سلامتی تان را بهبود دهید.

2. در تعطیلات، تفریح های مورد علاقه تان را دنبال کنید

اگر به عکاسی علاقه دارید، پس به یک جای نو بروید و آن را از زوایای مختلف به تماشا بنشینید و جنبه های الهام بخش بودن آن را بیابید. اگر به دوندگی علاقه مند هستید، یک جهت نو را انتخاب کنید و خود را با فراز و فرودهای آن به چالش بکشید. برای آن افرادی هم که موسیقی جزو تفریح هایشان است، جشنواره های موسیقی متعددی در طول سال برپا می شود که می تواند گزینه خوبی برای این افراد باشد.

پرداختن به تفریح های موردعلاقه تان در طول تعطیلات، روحیه شما را تازه می نماید. علم نیز این موضوع را ثابت نموده است، در واقع کسانی که به تعطیلات می فرایند، در نوآوری، داشتن طرز فکری متفاوت و حل مسائل بهتر عمل می نمایند.

3. مسافرت باعث برقراری رابطه با سایر انسان ها می شود

دکتر آندره بونیور در نسخه اخیر Psychology Today گفته است:

وقت گذرانی با کسانی که از حضورشان لذت می برید، مزایای بلندمدتی برای سلامتی دارد. از جمله مزایایی که در پژوهش ها آمده است، می توان به کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به افسردگی و بهبود نتایج مبارزه با بعضی بیماری ها نظیر سرطان اشاره نمود.

بنابراین، به جای اینکه یک سال کاری را بدون تعطیلات بگذرانید، از آن برای بهبود زندگی خود بهره ببرید. به تماشا دوست قدیمی خود که به شهر دیگری نقل مکان نموده است، بروید و علاوه بر تنو ملاقات، از مزایای رابطه با دوستان مورد علاقه تان نیز بهره مند شوید.

نباید فراموش کنید که معاشرت با دیگران فقط به دوستان خلاصه نمی شود؛ طبق نتایج پژوهش ها، سفرکردن می تواند اعتقاد ما به انسانیت را افزایش دهد. زمانی که ما با فرهنگ ها و مردم نو آشنا می شویم، بهتر می توانیم درک کنیم که همه ما انسان هستیم و نقاط اشتراک مان خیلی بیشتر از حد تصور ما است. به همین علت، علاوه بر افزایش اعتمادمان به دیگران و بازشدن فکر مان، از شدت ترس و نگرانی ما کاسته می شود و احساس شادی بیشتری می کنیم.

4. مسافرت می تواند باعث تغییر زندگی شود

هنگام سفر به شهرهای دیگر یا کشورهای خارجی، فرهنگ هایی که تا به حال راجع به آن ها فقط مطالعه نموده بودید، رنگ و بوی واقعی می گیرند و می توانید از نزدیک با آن ها آشنا شوید. به این ترتیب، جهان برای شما خیلی کوچک تر شده و متعاقب آن، درک این جهان، گشت وگذار در آن و پذیرش فرهنگ ها و مردم مختلف آسان تر می شود. همه این ها عملکرد مغز شما را تغییر می دهد. وقتی می بینید که جهان به روش نوی فعالیت می نماید، متوجه می شوید که روش شما فقط یکی از ده ها روش منطقی برای رسیدن به نتیجه ای مشابه است و با روش های متعدد و نو آشنا می شوید. دانشمندان به این موضوع انعطاف پذیری شناختی می گویند که با سفرکردن می توان آن را تقویت کرد. وقتی فکر به واسطه ایده ای نو باز می شود، دیگر به شرایط سابق خود برنمی شود. شاید فکر کنید که این ماجرا بیش از حد آسان به نظر می رسد، اما واقعیت این است که افزایش نوآوری، خلاقیت، روشن فکری و تواضع شاید با یک سفر هوایی نیز اتفاق بیفتد.

5. تعطیلات طول سال را از دست ندهید

تعطیلات زیادی در تقویم کشورمان وجود دارد که می تواند برترین فرصت برای فراغت از کار و روزمرگی باشد. حتماً لازم نیست زمان زیادی را مرخصی بگیرید، از همین تعطیلات نهایت استفاده را ببرید و با انرژی ای که به دست می آورید به سر کار خود برگردید.

اگر قصد سفر دارید، همواره می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جست وجوی پرواز آشنایی با استانبول پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده نموده و بلیط سفر خود را مقرون به صرفه تر از همه جا تهیه کنید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com

به "5 دلیلی که شما را برای داشتن تعطیلات متقاعد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیلی که شما را برای داشتن تعطیلات متقاعد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید