اخبار مجلس

سمنان دومین استان پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری سمنان گفت:درنیمه دوم سال گذشته و در نیمه نخست سال جاری،سمنان دومین استان کشور در حوزه پرداخت تسهیلات ازواج شناخته شد.

21 آبان 1401

معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه بندی معلمان شدند

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 8 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری با ردیف 8 این لایحه موافقت کردند.

8 آبان 1401

مجوز به وزارت راه برای فروش اموال خود جهت توسعه زیربنا های حمل و نقلی

نمایندگان مجلس به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند تا به منظور توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور اموال منقول و غیرمنقول خود را تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال به فروش برساند.

8 خرداد 1401

مشوق مجلس به خانواده های دارای 3 فرزند بیشتر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشوق هایی را برای خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر در پرداخت تسهیلات ودیعه، ساخت و خرید مسکن در نظر گرفتند.

4 خرداد 1401

تمدید محدودیت سفرهای جاده ای و جریمه متخلفان

معاون مرکز مدیریت راه های کشور از تمدید محدودیت ها برای انجام سفرهای بین استانی و بین شهری اطلاع داد و بر جریمه متخلفان بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید نمود.

15 اردیبهشت 1401

تخصیص بودجه برای تامین تجهیزات اطفای حریق عرصه های طبیعی

در حالی که در لایحه بودجه سال گذشته سهم سازمان حفاظت محیط زیست بیش از 1228 میلیارد تومان بود، این رقم در امسال به بیش از 2157 میلیارد تومان افزایش یافته و بخشی از آن برای تامین تجهیزات اطفای حریق عرصه های طبیعی در نظر گرفته شده است.

10 بهمن 1400

فرایند بازرسی و پالایش بازار تا ثبات قیمت ها ادامه دارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سیریک گفت: فرایند بازرسی دستگاهای نظارتی از بازار و رصد و پالایش قیمتها تا حاکم شدن آرامش بر بازار ادامه دارد.

14 دی 1400

خبر خوش برای فعالان اقتصادی

خبرنگاران : وزیر اقتصاد تاکید کرد: اگر نتوانیم پایه های تازه مالیاتی را به نحوی که در سال 1400 برای خزانه قابل دسترس باشد، تعریف کنیم و یا بخشی از معافیت های مالیاتی را خاتمه ببخشیم، حتما مخالف افزایش درآمدهای مالیاتی نسبت به رقم...

30 مرداد 1400

مجلس با کلیات بودجه سال 1400 مخالفت کرد

خبرگزاری خبرنگاران- نمایندگان مجلس با کلیات لایحه دولت برای بودجه سال 1400 مخالفت کردند.

28 مرداد 1400

نتیجه قطعی برق صنایع تعیین شد

طبق آمار ارائه شده از سوی انجمن فراوریکنندگان فولاد ایران، فراوری انواع فولاد میانی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی در تیرماه امسال نسبت به خردادماه کاهش شدیدی داشته است که منجر به ثبت آمار کاهشی فراوری در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است....

25 مرداد 1400

تعلیق 43 پروانه بدلیل عدم رعایت الزامات استاندارد

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: در راستای نظارت بر واحدهای تولیدی دارای پروانه استاندارد، 43 پروانه استاندارد هم به علت عدم رعایت الزامات استاندارد، تعلیق شد.

24 مرداد 1400

بسته حمایت از کسب و کارهای گردشگری ابلاغ شد

خبرنگاران- به دنبال موافقت کارگروه مقابله با پیامدهای مالی کرونا و تصویب نهایی در ستاد ملی مدیریت کرونا، تمدید بسته حمایت از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در سال 1400 از سوی رییس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به تمام دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شد.

17 تیر 1400

اردکانیان درباره دلایل خاموشی ها به مجلس گزارش می دهد

رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز یکشنبه با حضور در جلسه علنی درباره دلایل خاموشیها به نمایندگان گزارش می دهد.

31 خرداد 1400

صاحبان دارایی های لوکس باید کی مالیات دهند؟

به گزارش خبرنگاران، جدیدترین اظهارنظر درخصوص مالیات بر دارایی های لوکس، به اخذ اولین مالیات از خانه خالی در مرداد 1400 توسط رئیس سازمان مالیاتی باز می شود.

4 اردیبهشت 1400

افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان در بودجه سال 1400

تهران (پانا) - لایحه بودجه 1400 نشان می دهد که حقوق سال آینده گروه های مختلف حقوق بگیر به استثنای مشمولان قانون کار، 25 درصد افزایش خواهد یافت.

16 دی 1399

لایحه تشکیل سازمان مهاجران اتباع خارجی اعلام وصول شد

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه مجلس طرح قانون نحوه اعمال نظارت مجلس بر مصوبات شوراهای عالی کشور را اعلام وصول کرد.

4 دی 1399

ثبت سفارش کتاب های درسی تمدید شد

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: زمان ثبت سفارش کتاب های درسی تمامی پایه در مقاطع تحصیلی تا دوشنبه دهم شهریور ماه سال1399 تمدید شد.

25 مهر 1399

روسیه: برگزاری نشست درباره ایران اجرایی نمی گردد

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت رد پیشنهاد پوتین از سوی آمریکا درباره نشست مجازی شورای امنیت با موضوع ایران و با مشارکت این کشور و آلمان، برگزاری چنین نشستی را غیرممکن می نماید.

16 مهر 1399

نوبخت: تغییرات یارانه ای در راه است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اصلاح نظام یارانه در اصلاحیه ساختار بودجه خبر داد.

8 مهر 1399

آخر هفته پرماجرای ترامپ در اوج بحران کرونا ، گلف بازی و توهین به زنان سیاستمدار

رئیس جمهوری آمریکا که به دلیل رسیدن تعداد قربانیان کرونا در این کشور به مرز 100 هزار کشته زیر فشار شدید است، خاتمه هفته خود را در زمین گلف گذراند و همزمان در چند توییت به سیاستمداران زن حمله کرد.

6 مرداد 1399