امکان پرواز روزانه برای صادرات گل از اصفهان به روسیه وجود دارد

به گزارش آشنایی با استانبول، معاون مالی استاندار اصفهان گفت:استان اصفهان دستکم ظرفیت یک پرواز روزانه را برای صادرات گل به روسیه را دارد.

امکان پرواز روزانه برای صادرات گل از اصفهان به روسیه وجود دارد

به گزارش آشنایی با استانبول از اصفهان، امیررضا نقش معاون مالی استاندار اصفهان امروز در ملاقات سرکنسول روسیه در استانداری اصفهان، گفت: شرایط خوبی برای صادرات هوایی از استان اصفهان ایجادشده، اما باید یاری دهیم که به خوبی انجام گردد.

وی گفت: یکی از اولویت ها در کمیسیون مشترک را به موضوع کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان اختصاص خواهیم داد تا پرواز های باری به کشور های مختلف انجام گردد.

معاون مالی استاندار اصفهان گفت: به طورقطع انجام هر اقدامی درزمینهٔ صادرات گل از این استان به روسیه باید به وسیله کار گوترمینال و به صورت هوایی انجام گردد و صادرات زمینی و دیگر روش ها امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به ظرفیت ها و استعداد های استان اصفهان درزمینهٔ فراوری گل گفت: قیمت تمام شده فراوری گل در این استان خیلی پایین تر و قابل رقابت با روسیه است.

نقش بابیان اینکه فرصت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاران روسی در اصفهان وجود دارد ابراز امیدواری کرد که درزمینهٔ صادرات گل به روسیه هم بتوانیم کار های خوبی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید از این مزیت ها استفاده کنیم گفت: باید بسته های سرمایه گذاری آماده ای را تهیه کنیم و از سرمایه گذاران روسی دعوت کنیم تا در این استان سرمایه گذاری نمایند.

معاون مالی استاندار اصفهان گفت: اقدامات خوبی برای صادرات لبنیات اصفهان به روسیه اجرا شده و مسائل جزئی که پیش آمده باهمت مسئولان ایران و روسیه حل خواهد شد.

وی گفت: روزانه 200 تن فلفل دلمه ای از اصفهان به روسیه صادر می شد که در حال حاضر با مشکل روبرو شده باید این مشکل با یاری طرف مقابل با سرعت رفع گردد.

به گفته وی، 70 درصد صادرات این محصول به روسیه از استان اصفهان و 30 درصد آن مربوط به استان های دیگر بوده است.

نقش بابیان اینکه مدیریت استان به طورجدی به موضوع کار گو ترمینال فرودگاه اصفهان ورود نموده است گفت: پرواز های باری کویت را به زودی احیا خواهیم کرد و قول هایی از هواپیمایی قطری گرفتیم و مقررشده که مدیرعامل این هواپیمایی قطری به زودی بازدیدی از استان اصفهان انجام دهد.

وی گفت: اصفهان به عنوان دومین استان صنعتی ایران است و به تعبیری یک استان صنعتی باقابلیت های فراوان و مزیت های ارزشمند درزمینهٔ صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و هنر است که در بسیاری از این بخش ها سرآمد است.

معاون مالی استاندار اصفهان بابیان اینکه این استان از زیرساخت های خوب و نیروی انسانی توانمند، برخوردار است گفت: 150 مرکز آموزش عالی فعال و معتبر و در سطح تراز جهانی در این استان وجود دارد و تحصیل نموده های بسیاری در این استان وجود دارد که این استان ازنظر زیرساخت منابع انسانی هم شرایط مناسبی دارد.

وی گفت: تشکیل گروه مشترک همکاری های ایران و روسیه باید با سرعت در اولویت قرار گیرد و چند بند این گروه که بیشتر از جنبه مالی برخوردار است را در استان اصفهان دنبال کنیم.

نقش با اشاره به اینکه جلسه امروز مقدمه ای برای توسعه و رشد و تعالی زمینه های همکاری بین اصفهان و روسیه است گفت: باید به عنوان اولین مصوبه این گروه مشترک و همفکری با یکدیگر، سه اولویت اصلی استان استخراج گردد و آن ها را به نتیجه برسانیم و بعد به سراغ اولویت های بعدی برویم.

معاون مالی استاندار اصفهان گفت: اقتصاد به عنوان یکی از مباحث پایه ای در سیاست است و اقتصاد و سیاست وابسته به یکدیگر هستند و ارتباط دوطرفه باهم دارند.

نقش بابیان اینکه رییس جمهوری ایران در آینده نزدیک سفری به کشور روسیه خواهند داشت گفت: این سفر به عنوان یکی از سفر های مهم و حساس و راهبردی در ادامه روابط متقابل دو کشور ایران و روسیه محسوب می گردد.

سرکنسول روسیه در اصفهان در این ملاقات گفت: ظرفیت های بسیاری بزرگ و ارزشمندی در سه استان اصفهان، یزد و کرمان وجود دارد.

بوریس بورمیستروف بابیان اینکه حیطه مسئولیت این کنسولگری روسیه در سه استان اصفهان، یزد و کرمان است ادامه داد: این منطقه ازنظر صنعت، معدن و تجارت بسیار پیشرفته است و از ظرفیت های بسیاری درزمینهٔ فرهنگ و گردشگری برخوردار است.

وی بابیان اینکه کنسولگری فقط درزمینهٔ صدور انواع ویزا فعالیت می نماید گفت: کمیسیون مشترک همکاری مالی ایران و روسیه در سطح 2 دولت و وزرای نیرو و انرژی 2 کشور است.

بورمیستروف گفت: 70 شرکت محلی که بیشتر آن ها از اصفهان بودند در کارگروه های کمیسیون مشترک ایران و روسیه حضور داشتند.

وی بابیان اینکه یکی از کارگروه های کمیسیون مشترک، کارگروه همکاری های منطقه ای است گفت: این کارگروه وظیفه پیگیری همکاری ها در سطح استان را بر عهده دارد.

سرکنسول روسیه در اصفهان گفت: این استان با سن پترزبورگ به عنوان یکی از شهر های صنعتی و شمالی روسیه روابط دیرینه و خوبی دارد.

وی گفت: بستر های زیادی برای توسعه همکاری ها مشترک ازجمله در زمینه های مالی و تجاری وجود دارد.

بورمیستروف گفت: توافق ها و شرایط خوبی در زمینه لغو ویزا بازرگانی، دانشجویی و گردشگری بین دو کشور فراهم شده که نیازمند ابتکار عمل از 2 طرف است.

وی گفت: 2 طرف ایران و روسیه در خصوص برترین زمینه ها برای همکاری های تجاری، مالی، و صنایع و گردشگری توافق نظر دارند و زیرساخت های لازم برای توسعه این روابط وجود دارد.

بورمیستروف با اشاره به اینکه استاندار اصفهان نامه ای به همتای خود در زمینه پیگیری و توسعه همکاری ها فرستاده است گفت: به عنوان سرکنسول روسیه در اصفهان آمادگی خود را برای توسعه روابط و حمایت از ابتکارات دو طرف اعلام می دارم و در این زمینه از هیچ کوشش و کوششی دریغ نخواهم کرد.

انتهای پیغام

آشنایی با استانبول اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "امکان پرواز روزانه برای صادرات گل از اصفهان به روسیه وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان پرواز روزانه برای صادرات گل از اصفهان به روسیه وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید