سلسله نشست های ایرانشناسی در روسیه برگزار می گردد

به گزارش آشنایی با استانبول، سلسله نشست های ایرانشناسی تحت عنوان آشنایی با ایران معاصر با تأکید بر دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و بنیاد ابن سینا با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مؤسسه شرق شناسی آموزشگاه علوم روسیه و موزه آنتروپولوژی سنت پترزبورگ برگزار می گردد.

سلسله نشست های ایرانشناسی در روسیه برگزار می گردد

این دوره چهل ساعته با هدف آشناسازی نسل جوان ایرانشناسان روسیه و علاقه مندان به فرهنگ و تمدن ایران با ویژگی های مختلف جریانات سیاسی، ادبی و هنری ایران معاصر به ویژه دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت آنلاین با تدریس اساتید ایرانی و روسی در 21 جلسه و درس گفتار برگزار خواهد شد.

سلسله نشست های ایرانشناسی، 30 بهمن ماه شروع و تا 10 فروردین ماه سال آینده به زبان روسی و فارسی (ترجمه همزمان) دایر است.

بعلاوه، در هر جلسه علاوه بر تدریس، فرصت مناسبی نیز به پرسش و پاسخ اساتید و شرکت نمایندگان اختصاص خواهد داشت.

در این دوره، تاریخ معاصر ایران در شش جلسه به وسیله محمد دروگر، استاد دانشگاه، جریان شناسی سینمای ایران در شش جلسه به وسیله علیرضا محمودی، فیلمنامه نویس و پژوهشگر سینما و تاریخ ادبیات معاصر ایران در شش جلسه به وسیله محمدرضا روزبه، استاد دانشگاه تدریس خواهد شد.

در بخشی دیگر، درس گفتار الگوی مالی و اجتماعی ایران در یک جلسه به وسیله نینا مامدوا، رئیس بخش ایران انستیتو شرقشناسی آموزشگاه علوم روسیه، تاثیر متقابل سینمای ایران و روسیه در یک جلسه به وسیله لانا راوندی فدایی، استاد دانشگاه علوم انسانی مسکو، شکل گیری جامعه ایرانیان در امپراتوری روسیه در یک جلسه به وسیله ناتالیا کازورووا، پژوهشگر ارشد موزه آنتروپولوژی سنت پترزبورگ ارائه می گردد.

علاقه مندان جهت شرکت و ثبت نام در این سلسله نشست ها می توانند به نشانی اینترنتی https://fondibnsiny.timepad.ru/events/ مراجعه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سلسله نشست های ایرانشناسی در روسیه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلسله نشست های ایرانشناسی در روسیه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید