برای کاهش وزن به خود فرصت دهید

به گزارش آشنایی با استانبول، اگرچه اغلب کسانی که رژیم می گیرند، ترجیح می دهند به سرعت وزن خود را کاهش دهند، اما برای اجتناب از بروز عوارض وچاق شدن مجدد باید وزن بدن را به تدریج کاهش داد.چاقی در نتیجه زیاد شدن مقدار چربی بدن ایجاد می گردد ولاغر شدن در نتیجه سوختن وحذف بافت چربی است.

برای کاهش وزن به خود فرصت دهید

برای کاهش وزن به خود فرصت دهید

نویسنده:

اگرچه اغلب کسانی که رژیم می گیرند، ترجیح می دهند به سرعت وزن خود را کاهش دهند، اما برای اجتناب از بروز عوارض وچاق شدن مجدد باید وزن بدن را به تدریج کاهش داد.چاقی در نتیجه زیاد شدن اندازه چربی بدن ایجاد می گردد ولاغر شدن در نتیجه سوختن وحذف بافت چربی است.

کاهش وزن سریع

از آنجایی که بدن انسان به کندی می تواند چربی های اضافه را بسوزاند ،کاهش وزن سریع عمدتا حاصل دفع آب بدن(وگاهی تحلیل عضلات واستخوان های بدن)است.

قابل قبول ترین سرعت کاهش وزن

از دید گاه علم پزشکی وتغذیه کاهش یک درصد از وزن بدن در هفته مناسب ترین سرعت کاهش وزن است ،یعنی اگر:

100کیلوگرم وزن، دارید می توانید هفته ای یک کیلوگرم (هرماه 4کیلوگرم)وزن خود را کاهش دهید.این اندازه کاهش وزن مطمئن وبدون عوارض می باشد .

هرچه کاهش وزن آهسته تر وتدریجی تر باشد، احتمال بازگشت مجدد وزن کمتر است.

داروهای کاهش وزن

اغلب داروها وقرص های کاهش وزن قول لاغری سریع می دهند، ،بنابراین جای تعجب نیست که علی رغم قیمت زیاد مردم آنها را می خرند،زیرا اغلب مردم می خواهند هرچه سریع تر وراحت تر لاغر شوند،اما اگر با کسانی که از این داروها استفاده نموده اند ،صحبت کنید آن وقت متوجه می شوید که:

1-این داروها بر خلاف تبلیغات زیاد موثر نیستند وتعداد کمی از افراد در اثر مصرف این داروها لاغر شده اند.

2-داروهای کاهنده وزن مانند سایر داروها دارای عوارض می باشند وحتی مرگ ناگهانی در اثر مصرف این داروها گزارش شده است.

3-هیچ داروی کاهش وزنی نمی تواند کاهش وزن ماندگار ایجاد کندوباقطع مصرف دارو مجددا شخص مصرف کننده چاق می گردد وطبیعی است که هیچ کس نمی تواند تا آخر عمر دارو مصر ف کند.

کاهش وزن ولاغر شدن احتیاج به زمان دارد

کاهش وزن پیروز ،یک پدیده تدریجی است واحتیاج به زمان،برنامه غذایی مناسب وفعالیت جسمانی کافی دارد.

باید با صرف زمان عادت های غذایی چاق کننده را حذف وعادت های غذایی مفید ولاغر کننده را جانشین آنها کنید تا بتوانید وزن خود را کاهش دهید ودر حد مناسب حفظ نمائید.

منبع:دنیای تغذیه 95

منبع: راسخون

به "برای کاهش وزن به خود فرصت دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کاهش وزن به خود فرصت دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید