فراوری لباس های ورزشی با روکشی از گرافن به مرحله آزمایش رسید

به گزارش آشنایی با استانبول، گروهی از محققان با همکاری یک دانشگاه اقدام به آزمایش نمونه اولیه لباس هایی نموده اند که در آن ها از جوهر گرافن ورسارین استفاده شده است.

فراوری لباس های ورزشی با روکشی از گرافن به مرحله آزمایش رسید

به گزارش گروه دانشگاه آشنایی با استانبول، یک تیم تحقیقاتی در حال آزمایش روی نمونه اولیه لباس است، لباس هایی که در آن ها از جوهر گرافن ورسارین Graphinks (™) به وسیله یک فرآیند چاپ روی صفحه استفاده شده است. این لباس به وسیله MAS Holdings فراوری می گردد. محققان این محصول نانویی را با مجموعه ای از لباس های ورزشی دیگر که هنگام تمرینات شدید پوشیده می شوند، مقایسه می نمایند.

ورسارین در فراوری محصولات گرافنی از ماسک انجام شده تا محصولاتی که در حال حاضر برای دفاع در حال توسعه هستند، پیشتاز بوده است.

آزمایش لباس ورزشی در دانشگاه گلوسترشایر بخشی از برنامه در حال اجرا ورسارین برای تجاری سازی گرافن در صنعت نساجی است.

پروفسور آتاناسیوس بیساس، استاد فناوری های ورزشی در دانشگاه گلوسترشایر و سرپرست این پروژه، گفت: ما خوشحالیم در تحقیقی که به توسعه پوشاک نوآورانه یاری می نماید و می تواند به طور بالقوه تغییر در صنعت پوشاک ورزشی ایجاد کند، با ورسارین همکاری می کنیم.

وی ادامه داد: این پروژه، فرصتی عالی برای ما و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم می نماید تا با برنامه های کاربردی ارتباط برقرار نموده و مهارت های آزمایشگاهی و تحلیلی خود را ارتقا دهیم. ما از توسعه روش های تجزیه و تحلیل با پشتیبانی از هوش مصنوعی مانند تجزیه و تحلیل حرارتی بسیار هیجان زده هستیم که می تواند ما را قادر سازد تا به یک گروه بین المللی در زمینه آزمایش لباس ورزشی تبدیل شویم.

این مطالعه تازه عملکرد نمونه اولیه لباس های ورسارین را از نظر کنترل گرما و دفع عرق در مقایسه با سایر لباس های آزمایش شده، بررسی نموده و در نتیجه تعامل با بدن انسان در حین ورزش شدید را معین می نماید.

این لباس ها به وسیله ملی پوشان رشته دو و میدانی در حین تمرینات در میدان های ورزشی دانشگاه و آزمایشگاه های علوم ورزشی در محوطه Oxstalls پوشیده می گردد.

پاسخ به شرایط مختلف به وسیله لباس به وسیله بررسی خون، ادرار، دمای پوست/بدن و عملکرد قلبی تنفسی در کنار اقدامات روانی برای مشخص رطوبت، احساس حرارتی و درک راحتی شرکت نمایندگان ارزیابی می گردد.

نیل ریکتس، مدیرعامل ورسارین، گفت: این آزمایش ها گام بعدی در جهت تجاری سازی گرافن است که براساس همکاری ما با MAS Holdings صورت می گیرد.

این گروه مهندسی پیشرفته مستقر در استاورتون مدت ها است در حال فراوری محصولات بافته شده با گرافن است و در این جهت، قرارداد های مختلفی را به امضا رسانده است که از توافق نامه توسعه محصول با وزارت دفاع گرفته تا ماسک های صورت، از جمله فعالیت های ورسارین بوده است.

این شرکت در مرحله بعد فعالیت های خود، طیف وسیعی از کالا های ورزشی را در دستور کار فراوری قرار داده است. اولین لباس های فراوری شده با گرافن قرار است در این ماه تحویل مشتریان داده شوند. ورسارین با وام 5 میلیون پوندی بنیاد نوآوری بریتانیا اقدام به توسعه فناوری منسوجات پیشرفته نموده و در سراسر دوران شیوع بیماری کرونا در حال کار روی منسوجات پیشرفته بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری لباس های ورزشی با روکشی از گرافن به مرحله آزمایش رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری لباس های ورزشی با روکشی از گرافن به مرحله آزمایش رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید