خبرنگاران حامی چهارمین نمایشگاه دوسالانه بسته ها؛ مسابقه خبرنگاران پرایز معرفی شد
به گزارش آشنایی با استانبول، برای اولین بار با حمایت خبرنگاران، نمایشگاه A‘DESIGN AWARD در ایران، همزمان با برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی دوسالانه بسته ها برگزار می شود.
برگزاری نمایشگاه A‘DESIGN AWARD در ایران و همکاری مشترک این رویداد معتبر دنیای با نمایشگاه دوسالانه بین المللی بسته ها، می تواند نقطه عطفی در تاریخ دیزاین بسته بندی ایران و آغازی برای مشارکت، ورود و تعامل دیزاینر های سراسر دنیا با یکدیگر باشد و نتیجه ادامه این همکاری در آینده اتفاق های شگفت انگیز و مؤثری را به وجود آورد.
نمایشگاه A‘DESIGN AWARD به عنوان بخش جنبی چهارمین نمایشگاه دوسالانه بسته ها از تاریخ 29 بهمن آغاز و تا 8 اسفند 1400 در فضای نگارخانه فرهنگسرای نیاوران تهران برای بازدید عموم دایرخواهد بود.
مراسم اختتامیه این جشنواره به صورت زنده از طریق همین پست قابل مشاهده است.
در طی مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه بین المللی دوسالانه بسته ها، امیر پاشا، از برگزاری مسابقه آشنایی با استانبول پرایز که تمرکز آن بر روی حل چالش های بسته بندی در کسب و کارهای تجارت الکترونیک E-Commerce خبر داد. فراخوان اولیه این مسابقه به شرح زیر است.
فراخوان مسابقه طراحی آشنایی با استانبول پرایز سال 1401
مقدمه
در آشنایی با استانبول باور داریم نتیجه تمام تلاش هایمان در بسته ای که خرید ها را در آن تحویل می دهیم خلاصه می گردد. تمام تکنولوژی ها، ایده ها، ساعت های زیاد کار و چالش های مختلف، وقتی به بار می نشیند که یک بسته، به موقع، با ظاهری زیبا و محتویاتی درست مطابق انتظار مشتری، به دست او برسد. به خاطر همین اهمیت بسته ها بود که تصمیم گرفتیم فضایی را ایجاد کنیم که بتوانیم از توانایی همه افراد متخصص و علاقه مند به موضوع بسته بندی استفاده در تمام دنیا استفاده کنیم تا بسته های بهتری را در آشنایی با استانبول تولید کنیم. آشنایی با استانبولپرایز یک جایزه دنیای برای تمامی افرادی است که به آشنایی با استانبول یاری کنند بسته بندی هایی تولید و طراحی کند که در قدم اول کارکردهای یک بسته بندی را در بالاترین حد آن دارا بوده و در قدم بعدی بتواند چرخه مصرف طولانی ای به واسطه تغییر کاربری یا بازیافت داشته باشد.
برای نخستین سال، 3 بخش دیزاین هویت بصری، دیزاین فرم و بخش طراحی های آینده نگر را به عنوان موضوع مسابقه انتخاب کرده ایم.
امیدواریم در این راستا بتوانیم یاری همه اعضای جامعه طراحان گرافیک و طراحی صنعتی را داشته باشیم.
آشنایی با استانبول پرایز قصد دارد هرسال بر وسعت خود افزوده و توجه متخصصان بیشتری را در زمینه بسته بندی به خود جلب نماید.
بخش های اولین مسابقه طراحی آشنایی با استانبول پرایز
بخش اول: ویژه طراحان گرافیک
طراحی هویت بصری بسته های آشنایی با استانبول
شرایط: قوانین طراحی هویت بصری آشنایی با استانبول در طرح ها رعایت گردد
متریال چاپ مقوای کاردبرد و تکنولوژی چاپ، سیلک تک رنگ تفکیکی است.
بخش دوم: ویژه طراحان صنعتی
طراحی فرم بسته های آشنایی با استانبول به گونه ای خلاقانه و کاربردی.
شرایط: خلاقیت در فرم، صرفه جویی در فضا و متریال، سهولت در باز و بسته شدن بسته، صرفه جویی در فرایند قفل کردن بسته ها و همچنین قابلیت بازگشت بسته ها به چرخه مصرف با کاربردهای نو از موارد مدنظر در این بخش است.
بخش سوم: طراحی آینده نگر ویژه طراحان گرافیک و طراحان صنعتی
در این بخش از طراحان می خواهیم بدون در نظر گرفتن هیچ یک از محدودیت هایی که امروز با آن ها روبرو هستیم، فکر خود را برای ارائه ایده ها آزاد بگذارند.
هدف در این بخش دستیابی به حداکثرِ ارزش های یک بسته بندی از دید طراح است. از طراحان گرافیک انتظار داریم حداکثر زیبایی و انتقال مفاهیم برند آشنایی با استانبول را در طرحشان ارائه دهند. همینطور از طراحان صنعتی انتظار داریم بدون درنظر گرفتن محدودیت های متریال، تکنولوژی و هزینه، کانسپت های مورد نظرشان را ارائه دهند.
جوایز
در هر بخش به سه طرح که از نظر هیات داوران توانسته باشند بالاترین سطح کیفیت را ارائه کنند به ترتیب سه جایزه 2000، 1000 و 500 دلاری اهدا می گردد. همچنین 7 طرح شایسته تقدیر نیز دیپلم جشنواره را دریافت خواهند کرد.
نحوه ثبت نام، شرایط ارائه آثار، اسامی داوران و نحوه انتخاب آثارا برگزیده و نمایش آنها به زودی در سایت مسابقه آشنایی با استانبولپرایز اعلام خواهد شد.
منبع: دیجیکالا مگ