زمان عرضه و قیمت گذاری زرشک باید در دست استان باشد

به گزارش آشنایی با استانبول، ملانوری گفت: سنگ بنای کاری را گذاشته ایم که با اجرای آن، زمان عرضه و قیمت گذاری زرشک به طور کامل در دست استان باشد.

زمان عرضه و قیمت گذاری زرشک باید در دست استان باشد

به گزارش گروه استان های آشنایی با استانبول از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جریان بازدید از مرکز خرید زرشک بیرجند واقع در روستای بجد گفت: با اقداماتی که در دستور کار قرار داده ایم، بنا داریم بازار فروش محصول زرشک استان را توسعه بدهیم.

او اضافه کرد: کشاورز ما نباید ناچار شود محصول زرشک خود را بلافاصله بعد از چیدن به بازار عرضه کند.

ملانوری عمده ترین مشکل زرشک استان را فسادپذیری سریع مطرح نمود و ادامه داد: زرشک، محصولی است که هم در قالب ترخوری و هم به شکل خشکبار عرضه می شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: طبق بررسی های کارشناسی، زرشک قابلیت تبدیل شدن به 20 نوع محصول را دارد.

او اظهار کرد: بر این اساس باید برای فرآوری این محصول به طور ویژه برنامه ریزی و سرمایه گذاری شود.

ملانوری به اقدامات جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در زمینه ایجاد بازار ترخوری زرشک اشاره کرد و گفت: زرشک تازه پارسال تنها به یک استان ارسال می شد اما با اقدامات اجرا شده در حال حاضر زرشک تازه در 4 استان کشور عرضه می شود.

استاندار خراسان جنوبی شرح داد: به جهت اهمیت موضوع این بخش باید توسعه پیدا کند.

او با تأکید بر این که عرضه زرشک تازه تنها 10 درصد از 100 هزار تن محصول استان را شامل می شود، مطرح نمود: برای مابقی محصول زرشک استان، منهای بخشی که لازم است در قالب زرشک خشک به بازار عرضه شود، باید شرایطی فراهم کنیم که ارزش اضافه کرده ایجاد شود.

ملانوری به برخی اقدامات استان در جهت ایجاد ارزش اضافه کرده برای زرشک اشاره کرد و گفت: طرح هایی به منظور ایجاد واحد های کارگاهی کوچک آماده شده که ضمن دان کردن و خشک کردن زرشک، اشتغالزایی خوبی هم به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر نیاز استان به واحد صنعتی بزرگ فرآوری زرشک، اضافه کرد: با عنایت به این که سطح زیرکشت زرشک استان در حال توسعه است و بالطبع تولید هم افزایش خواهد یافت، لذا ایجاد واحد صنعتی بزرگ نیاز است که بتواند تولیدات سال های آینده را پوشش دهد.

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زمان عرضه و قیمت گذاری زرشک باید در دست استان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان عرضه و قیمت گذاری زرشک باید در دست استان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید