طرز تهیه بیف استراگانوف

به گزارش آشنایی با استانبول، بیف استراگانوف یک غذای روسی است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این غذا در ایران نیز محبوبیت داشته و در کنار غذاهای دیگری مانند چیکن استراگانوف و حتی سالاد الویه وارد لیست غذای ایرانی ها شده است. طرز تهیه بیف استراگانوف بسیار راحت بوده و به راحتی می توانید آن را در زمانی کمتر از 60 دقیقه تهیه کنید. در ادامۀ این مطلب قصد داریم که طرز تهیه بیف استراگانوف رستورانی را به شما عزیزان آموزش دهیم. بنابراین اگر برای اولین بار است که قصد دارید این غذای خوشمزه را تهیه کنید، این مطلب را تا خاتمه مطالعه نمایید. نحوۀ سرو بیف استراگانوف در کشورهای مختلف، فرق دارد. اما این غذا که در ایران نیز محبوبیت بسیاری دارد، به همان روش اصلی خود یعنی بدون برنج و افزودنی های دیگر سرو می شود.

طرز تهیه بیف استراگانوف

طرز تهیه بیف استراگانوف

این غذا همانطور که گفته شد اصالتش به کشور روسیه بر می شود. این غذا که با گوشت گوساله و خامه تهیه می شود، برای علاقه مندان به غذاهای گوشتی یک انتخاب بسیار مجذوب کننده است. در ادامه مواد اولیه برای تهیه بیف استراگانوف مناسب 4 نفر آورده شده است. بنابراین اگر قصد دارید، این غذا را برای افراد بیشتر یا کمتری تهیه کنید، مقدار مواد اولیه را به همین نسبت تغییر دهید.

مواد اولیه برای تهیه بیف استراگانوف

  • گوشت گوساله 300 گرم
  • پیاز میانه 2 عدد
  • شیر ½ پیمانه
  • خامه 200 گرم
  • قارچ 100 گرم
  • آرد 1 قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی 3 عدد
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

مراحل تهیه بیف استراگانوف

همانطور که پیش تر اشاره شد، طرز تهیه بیف استراگانوف پیچیدگی خاصی ندارد و با داشتن مواد اولیه آن به راحتی می توانید این غذای مجذوب کننده را در منزل تهیه کنید. در ادامه دستور پخت این غذای مجذوب کننده را مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

  • زمان لازم برای تهیه بیف استراگانوف: 45 دقیقه

پیاز را تفت دهید

برای درست کردن یک بیف استراگانوف خوشمزه ابتدا باید پیاز را به حالت خلالی برش بزنید. سپس آن را در مقدار مناسبی روغن تفت دهید. حال گوشت ها را به شکل مستطیلی برش زده و به پیاز اضافه کنید. توجه داشته باشید که گوشت باید نازک باشد. پیاز و گوشت را همراه یکدیگر تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. پس از آن که رنگ گوشت تغییر کرد مقداری آب اضافه کنید و سپس اجازه دهید گوشت به خوبی بپزد. مقدار آب لازم نیز حدود 2 لیوان است.

قارچ را ورقه ورقه کنید

در این زمان که گوشت در حال پختن است باید قارچ ها را خوب بشویید و سپس ورقه ورقه کنید. زمانی که گوشت پخته و آب گوشت نیز تبخیر شد، نوبت به اضاقه کردن خارج می رسد. همانطور که می دانید قارچ هنگام پخته شدن به اصطلاح آب می اندازند. بنابراین باید اجازه دهید تا آب آن نیز تبخیر شود.

آرد و شیر را مخلوط کنید

هنگامی که گوشت و قارچ در حال پخته شدن هستند، در یک ظرف شیر و آرد را با یکدیگر مخلوط کنید. در همین مرحله نیز می توانید به این ترکیب نمک و فلفل نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید که پس از افزودن آرد، ترکیب را باید به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. همچنین لازم به ذکر است که پیش از این کار بهتر است شیر را از یخچال خارج کرده تا به دمای محیط برسد. پس از آن که شیر و آرد به خوبی مخلوط شدند، آن را روی گوشت و قارچ پخته شده بریزید. توجه داشته باشید که شعلۀ گاز ملایم باشد. زمانی که شیر به جوش رسید و بالا آمد، باید خامه را به این ترکیب اضافه کنید. سپس خوب هم بزنید تا مواد به خامه آغشته شده و یک مخلوط یکدست حاصل شود.

سیب زمینی را سرخ کنید

در این مرحله نوبت به آماده سازی سیب زمینی می رسد. سیب زمینی ها را با آب سرد بشویید و به شکل خلالی و خیلی نازک برش بزنید. در ادامه آن ها را خشک کرده و سپس آن ها را به همراه مقدار مناسبی روغن سرخ کنید. در آخر نیز می توانید سیب زمینی ها را را در کنار بیف استراگانوف قرار داده و همراه با هم سرو کنید. توجه داشته باشید که سیب زمینی سرخ شده در طرز تهیه این غذا باید خیلی نازک باشد. می توانید از چیپس خلالی نیز به جای سیب زمینی استفاده کنید.

نحوه سرو بیف استراگانوف

بیف استراگانوف با سس قارچ همانطور که خواندید یک غذای بسیار محبوب است. این غذا در در کشورهای مختلف به شیوه های متفاوت نیز سرو می کنند. به طور مثال در کشور برزیل بیف استراگانوف همراه با برنج سفید سرو می شود. البته لازم به ذکر است که این غذا همراه برنج در برخی کشورهای دیگر نیز مرسوم است. برخی دیگر نیز این غذای خوشمزه را بدون برنج و همراه با سس های مختلف مانند سس سفید و قرمز میل می کنند. ترکیب سس های مختلف در کنار این غذای روسی بسیار طعم خوبی به آن خواهد بخشید. همچنین می توانید به این غذا، پنیر نیز اضافه کنید و یک بیف استراگانف پنیری بسیار خوشمزه تهیه کنید.

نتیجه گیری

همانطور که خواندید طرز تهیه بیف استراگانوف بسیار راحت بوده و به راحتی می توانید این غذای محبوب را در زمان کوتاه در خانه تهیه کنید. بیف استراگانوف یک غذای بسیار پرکالری محسوب می شود و انرژی زیادی به بدن منتقل خواهد کرد. بنابراین برای افرادی که رژیم غذایی خاصی به قصد لاغری دارند، انتخاب مناسبی نیست. هر چند کنترل مقدار مصرف غذا حتی برای پرکالری ترین خوراکی ها باعث افزایش وزن نخواهد شد. این غذا به دلیل داشتن گوشت قرمز و خامه، یک غذای بسیار سنگین به حساب آمده و مقدار کمی از آن باعث احساس سیری می شود.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه بیف استراگانوف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بیف استراگانوف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید