فرسودگی 37 درصد ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان اصفهان

به گزارش آشنایی با استانبول، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: از مجموع 40 هزار دستگاه خودروی فعال در ناوگان حمل ونقل باری و مسافری استان ، 37 درصد فرسوده و نیازمند بهسازی است.

فرسودگی 37 درصد ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان اصفهان

به گزارش گروه استان های آشنایی با استانبول از اصفهان، محمدعلی صلواتی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: ناوگان باری استان اصفهان دارای 35 هزار و 904 دستگاه کامیون سنگین، نیمه سنگین و نیمه سبک و ناوگان مسافری نیز دارای چهار هزار و 921 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری است.

وی ادامه داد: میانگین عمر ناوگان حمل ونقل باری این استان در بخش سنگین حدود 20 سال، نیمه سنگین 30 سال و نیمه سبک 19.6 سال است.

به گفته وی بعلاوه میانگین عمر ناوگان حمل ونقل مسافر اصفهان در بخش اتوبوس حدود 12 سال، مینی بوس 25.5 سال و سواری 11.4 سال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اعلام کرد: آلودگی هوا، بالا رفتن مقدار مصرف سوخت و افزایش تصادفات جاده ای از جمله مخاطرات و هزینه های تحمیلی ناشی از فرسودگی ناوگان حمل و نقل است.

وی بابیان اینکه برای نوسازی ناوگان حمل ونقل کالا و مسافر به تسهیلات بلندمدت با سود کم احتیاج است اعلام کرد: ارائه تسهیلات مناسب برای نوسازی این ناوگان تا سال 1390 اختصاص پیدا می کرد، اما این تسهیلات از سال 90 تا به امروز کنار گذاشته شده است.

صلواتی بابیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی کامیون فرسوده با عمر بالای 45 سال و بعلاوه مینی بوس با عمر بالای 40 سال در استان فعال است اضافه نمود: تسهیلات مناسبی برای نوسازی این ناوگان در نظر گرفته نشده و به همین علت عمر آن ها افزایش پیدانموده است.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل ونقل کشور از سال گذشته به صورت متمرکز انجام می گردد، یادآور شد: باید شرایط و تسهیلات مناسبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر در نظر گرفته گردد.

صلواتی با اشاره به اجرای مستمر طرح های نظارت فنی بر ناوگان باربری و مسافربری استان اصفهان گفت: بر اساس دستورالعمل های موجود تمامی ناوگان برای فعالیت در بخش عمومی موظف به دریافت معاینه فنی هستند و این فرایند به وسیله سامانه های هوشمند کنترل و آنالیز می گردد.

وی توضیح داد: مدیران فنی شرکت های باربری و مسافربری نیز نواقص فنی و ایمنی ناوگان را آنالیز نموده و از تردد دستگاه های معیوب و فرسوده جلوگیری می نمایند.

استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل ونقل، رتبه اول کشور را دارد.

459 شرکت حمل ونقل بار، 6 پایانه حمل بار، 26 پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و 43 مجتمع بین راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می نمایند.

منبع:ایرنا

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فرسودگی 37 درصد ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرسودگی 37 درصد ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید