لغو محاصره نیازی به مصاحبه ندارد

به گزارش آشنایی با استانبول به نقل از تلویزیون المسیره، رئیس هیأت ملی مذاکره کننده یمن بر لزوم لغو هرچه سریع تر محاصره ملت یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی تاکید نمود.

لغو محاصره نیازی به مصاحبه ندارد

محمد عبدالسلام در این باره در تبادل نظر با شبکه المسیره یمن توضیح داد که برداشتن محاصره ملت یمن احتیاج به انجام تبادل نظر و مذاکره ندارد و هرگونه تعللی در قبال رسیدگی به شرایط حقوق بشری این کشور جنایتی عظیم است.

وی در ادامه تبادل نظری خود اضافه کرد: دشمن سعودی بایستی هرچه سریع تر جنگ علیه ملت یمن را سرانجام داده و محاصره را لغو کند. هیچ حرف جدیدی میان دو طرف پس از سال ها مذاکره (درباره موضوعات مختلف از جمله سرانجام جنگ) وجود ندارد.

عبدالسلام همچنین با طرح این سوال که چرا ائتلاف عربستان سعودی اجازه ورود 14 کشتی حامل سوخت به بندر الحدیده یمن را نمی دهد و در پرونده رسیدگی به شرایط حقوق بشری این کشور تعلل می ورزد تا بلکه منافذ جدیدی برای خود در جنگ علیه یمن بگشاید، اشاره نمود: آزادسازی کشتی های توقیف شده ای که پیشتر قصد داشتند وارد یمن شوند احتیاج به مذاکره و تبادل نظری بیشتر و شرط گذاری ندارد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: این درست نیست که برطرف محاصره و توقف جنگ از ما خواسته گردد چرا که ما در موضع دفاع از کشور هستیم. جنگ علیه یمن تحمیل شد. ما طرف واردکننده فشار و محاصره علیه یمن نیستیم که برای برداشتن آن مذاکره کنیم و پا پیش بگذاریم!

رئیس هیأت ملی مذاکره کننده یمن در سرانجام اظهارات خود یادآور شد: ائتلاف سعودی سعی دارد تا به وسیله اعمال فشار و محاصره بر ملت یمن به تمامی اهداف سیاسی و نظامی که سال ها به وسیله جنگ و درگیری نرسید، دست پیدا کند. درخواست مذاکره از طرف سعودی درحالیکه گلوله های جنگی به طرف ملت یمن شلیک می گردد غیرعاقلانه و فرار رو به جلو است. اینکه ریاض می گوید ما جنگی با یمن نداریم ادعایی غیر دقیق و مبالغه آمیز است و در نهایت به پیروزی منجر نمی گردد. دنیا می داند که عربستان سعودی جنگ در قبال یمن را شروع کرد و دولت آمریکا و انگلیس هم در محاصره مردم یمن نقش مؤثر دارند.

طبق گفته این مقام یمنی، تبادل نظری یمنی-یمنی پس از اعلام توقف جنگ از سوی عربستان سعودی شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لغو محاصره نیازی به مصاحبه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو محاصره نیازی به مصاحبه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید