لکه های شناور در چشم: مهمان های ناخوانده بینایی

به گزارش آشنایی با استانبول، در صورت تداوم لکه های شناور در چشم و گسترده شدن آن ها احتیاج است که با پزشک مشورت کنید.

لکه های شناور در چشم: مهمان های ناخوانده بینایی

لکه های شناور در چشم به چه دلایلی ایجاد می شوند و چطوری می توان از شر آن ها خلاص شد؟ با ما در مجله اینترنتی آشنایی با استانبول همراه باشید.

بسیاری از ما مزاحمت لکه های شناور چشمی را تجربه نموده ایم. این لکه ها با اشکال مختلف باعث حواس پرتی ما می شوند: از نقاط سیاه کوچک گرفته تا خطوط پیچ در پیچ یا چیزی شبیه تار عنکبوت.

دلیل ایجاد لکه های شناور روی چشم

این لکه ها اغلب زمانی ظاهر می شوند که به صفحه رایانه یا تلفن نگاه می کنید، صفحه کتاب یا کاغذی را در نور زیاد می خوانید یا در هوای آفتابی و آسمان آبی رانندگی می کنید.

به گفته متخصصین، این لکه های مزاحم معمولا از دلایل خطرناکی نشات نمی گیرند. به خصوص اگر بینایی شما تحت تاثیر قرار نگیرد و با مرور زمان شدت نیابد.

آن ها معمولاً طی فرآیند جدا شدن زجاجیه خلفی (PVD) ایجاد می شوند که در آن مایع داخل چشم شما دچار نوسان می گردد. شناورهای چشم به وسیله توده هایی از فیبر کلاژن ایجاد می شوند که در زجاجیه چشم جابجا شده و بر روی شبکیه سایه می اندازند.

زجاجیه سالم یک ژل شفاف یکنواخت است، اما افزایش سن، عوامل سبک زندگی و عوامل استرس زای محیطی مانند اشعه ماورا بنفش می تواند باعث استرس اکسیداتیو و گلیکاسیون پروتئین گردد که باعث جمع شدن کلاژن و تحلیل رفتن مایع زجاجیه می گردد.

درمان لکه های شناور روی چشم

تعدادی از تغییرات در سبک زندگی می تواند به کاهش این سایه ها یاری کند. علاوه بر یک رژیم غذایی متعادل، مصرف آب کافی نیز برای سلامت چشم ها مهم است.

کم آبی در بدن باعث تغییر شکل زجاجیه یا کوچک شدن آن و در نتیجه منجر به تشکیل شناورها می گردد. نوشیدن میزان زیادی آب بعلاوه می تواند به بدن شما یاری کند تا سموم و زباله ها را دفع کند، که عامل دیگری در تشکیل شناور است.

1. رژیم غذایی متعادل

اگر حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنید می توانید بسیاری از ویتامین های مورد احتیاج بدن را به وسیله میوه و سبزی جذب نموده و از شر لکه های شناور در چشم مصون باشید.

2. استراحت دادن به چشم

در صورتی که در یکی از چشمان تان بیشتر از دیگری لکه های شناور می بینید بهتر است همان چشم یا هر دو چشم را برای لحظاتی استراحت دهید.

3. استفاده از مکمل های ویتامین

بعضی ویتامین ها به شما یاری می نمایند که از شر لکه های شناور در چشم در امان بمانید.

  1. ویتامین آ
  2. انواع ویتامین های گروه ب
  3. ویتامین سی
  4. فولات
  5. بیوتین
پیشنهاد مطالعه: راز رژیم غذایی درست در چیست؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "لکه های شناور در چشم: مهمان های ناخوانده بینایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لکه های شناور در چشم: مهمان های ناخوانده بینایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید