مصاحبه بزرگ میازاکی درباره الدن رینگ؛ از چالش های ساخت تا بحث سختی

به گزارش آشنایی با استانبول، حدود 13 سال پیش بازی دیمنز سولز (Demons Souls) برای کنسول پلی استیشن 3 معرفی گردید. این بازی سطح جدیدی از سختی را به دنیای گیمینگ معرفی کرد. شرکت سازنده آن فرام سافتور (From Software) بوده و کارگردان آن هم هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) است. مبارزات دقیق به همراه محیط غیرقابل پیش بینی و داستان سرایی اسرارآمیز همگی چیزهایی بودند که این عنوان را خاص کردند. در این مدت فرام سافتور هم سبک خود را پیشرفت داده است. از مجموعه دارک سولز (Dark Souls) تا بازی سکیرو (Sekiro) پیشرفت بازیسازی فرام سافتور کاملا مشهود است.

مصاحبه بزرگ میازاکی درباره الدن رینگ؛ از چالش های ساخت تا بحث سختی

آخرین ساخته میازاکی و فرام سافتور بازی الدن رینگ (Elden Ring) است. این بازی براساس هسته دارک سولز ساخته شده ولی فرمول کلی را به روز نموده است. دنیا باز بودن الدن رینگ کاربر را تشویق می نماید تا در دنیای این بازی بگردد. قابلیت استفاده از سوار باعث می گردد تا گشت وگذار در این بازی بسیار سریع و راحت بگردد. در ساخت دنیای الدن رینگ جورج آر آر مارتین (George R.R Martin) هم نقش داشته است. او در قسمت طراحی داستان دنیای بازی به تیم سازنده یاری نموده است. این بازی در تاریخ 6 اسفند (25 فوریه) برای کنسول های نسل 8 و 9 عرضه خواهد شد.

میازاکی حال زمان گذاشته تا اطلاعات بیشتری درباره الدن رینگ و همکاری با مارتین منتشر کند. بعلاوه او درباره تجربه اش در بازی It Takes Two صحبت می نماید.

جزئیات مصاحبه میازاکی به این صورت است

زمانی که از میازاکی درباره واکنش هواداران از دسترسی اولیه به الدن رینگ سؤال شد پاسخ داد:

از میازاکی سؤال شد که کدام بخش از الدن رینگ از نظر او به وسیله بسیار اهمیت دارد و نباید به وسیله رسانه نادیده گرفته گردد. او پاسخ داد:

در این مصاحبه میازاکی از درس هایی که از ساخت یک بازی دنیا باز آموخته گفت:

یکی از سؤالات جالب از میازاکی در این خصوص بود که بازی سکیرو چه تأثیری در ساخت الدن رینگ داشته است:

سازنده بازی الدن رینگ درباره تازه واردها به دنیای الدن رینگ و بازی های مشابه سری سولز گفت:

از میازاکی پرسیده شد که آیا این سبک نو الدن رینگ روی سختی بازی تأثیر داشته است یا نه. او در پاسخ به این موضوع گفت:

دنیای الدن رینگ نسبت به ساخته های دیگر فرام سافتور بسیار مجذوب کننده تر و روشن تر است. حال از میازاکی سؤال شد که آیا کل بازی به این شکل است یا ناگهان به یک دنیای تاریک تبدیل خواهد شد؟

میازاکی در ادامه شرح داد که الدن رینگ شاخصه های معروف سری سولز هم دارد. به این معنا که الدن رینگ چندین خاتمهی مختلف هم دارد. بعلاوه حالت New Game Plus هم در بازی وجود دارد. پس شما می توانید یک دور بازی را به اتمام رسانده و سپس با دستاوردهایی که داشتیم بازی را دوباره شروع کنید.

میازاکی در گذشته گفته بود که میخواهد تا زیبایی و عجیب بودن را در باس های بازی نشان دهد. حال از او سؤال شد که با توجه به باس های نشان داده شده، چگونه به این هدف دست یافته است؟

از میازاکی سؤال شد که آیا به تازگی بازی نوی نموده است؟ آیا چیزی بوده که توجه او را جلب کند؟

میازاکی درباره عاملی که باعث شد به It Takes Two علاقه مند بگردد گفت:

از میازاکی سؤال شد که اگر می توانست دوباره با یک فرد دیگر همکاری کند، چه کسی خواهد بود؟

در خاتمه هم میازاکی شرح داد:

بازی الدن رینگ در تاریخ 6 اسفند برای کنسول های نسل 8 و 9 به همراه کامپیوتر عرضه خواهد شد. این بازی مدت زیادی است که در حال ساخت است و هواداران به شدت منتظر آن هستند. بعلاوه مسائل بسیار و اخبار زیادی در این مدت از الدن رینگ منتشر شده که باعث شده شوق هواداران بیشتر هم بگردد. پس امیدواریم این بازی در زمان عرضه هواداران را ناامید ننموده و بتواند به برترین نحو در دست هواداران قرار بگیرد.

منبع: Blog.Playstation.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "مصاحبه بزرگ میازاکی درباره الدن رینگ؛ از چالش های ساخت تا بحث سختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه بزرگ میازاکی درباره الدن رینگ؛ از چالش های ساخت تا بحث سختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید