مقایسه هن تنگ X7 با بیسو T5 و دامای X7

به گزارش آشنایی با استانبول، برای مقایسه هن تنگ X7 باید به مشخصات فنی، کارایی، برند و امکانات خودروی هن تنگ X7 نگاهی انداخت تا بتوان آن را با خودروهای هم رده اش مقایسه کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم خودروی هن تنگ X7 را با خودروهای بیسو T5 و دامای X7 مقایسه کنیم.

مقایسه هن تنگ X7 با بیسو T5 و دامای X7

مقایسه هن تنگ X7 با بیسو T5

با دقت به میزان های بیسو T5 درخواهیم یافت که این خودرو دارای سه ردیف جایگاه است که بیشتر از هن تنگ است اما دقت به دو محور ثابت می نماید که هن تنگ با طول کمتر فاصله دو محورش بیشتر است. همین باعث شده که فضای جای پای سرنشینان در هن تنگ X7 بیشتر از بیسو T5 باشد و درخصوص جای بار دقیقاً برعکس آن صادق است. فاصله عرضی درون خودرو هم در هن تنگ X7 بیشتر است و می توان گفت سه نفر بزرگ سال در قسمت سرنشینان پشت این خودرو به راحتی می نشینند. یکی دیگر از ویژگی های مهم در سایز خودروهای کراس اوور ارتفاع آن هاست. در این زمینه بیسو T5 عملکرد بهتر و ظاهری شبیه تر به یک کراس اوور دارد.

باید گفت که کمپانی های چینی اغلب از ترکیب ظاهری چند برند معروف الگوبرداری می نمایند و زمانی که به ظاهر آن ها یعنی نمای جلو و عقب می نگریم ترکیبی از چند محصول را می بینیم. هن تنگ X7 هم شامل این بحران هویت است و ظاهر آن الگوبرداری از شرکت هایی نظیر فولکس واگن است. اما درخصوص بیسو T5 می توان ادعا کرد این خودرو تا حدودی توانسته به استقلال در طراحی برسد و طراحی این نسخه بیسو شمایلی نزدیک به نسخه T3 دارد و سعی کمپانی بر این است تا از خود هویتی ماندگار بسازد.

یادآوری این نکته نیز بد نیست که هن تنگ X7 به علت نزدیکی به فولکس واگن، در ظاهر دارای جذابیت بیشتری است، اما بیسو T5 هم مخاطبان خاص خود را دارد. در طراحی داخلی و کابین، هن تنگ این بار با تقلید از مدل X5 BMW خواسته ظاهری مدرن و اروپایی به خودروی خود ببخشد تا باعث جلب توجه مخاطب گردد و استفاده از تریم چوب و صفحه نمایش لمسی به این امر یاری نموده است. کیفیت متریال استفاده شده در این خودرو نیز، نزدیک به حد استانداردهای روز است. در مقابل، بیسو T5 هم از طرحی لوکس و دورنگ بهره برده و رنگ نقره ای استفاده شده در این مدل ظاهری اسپرت به آن بخشیده است.

با مقایسه هن تنگ X7 با بیسو T5 از نظر مشخصات فنی باید گفت که هن تنگ X7 از موتوری با حجم 2000 سی سی توربو بهره می برد. این موتور توان فراوری 190 اسب بخار قدرت و گشتاور 250 نیوتن متر را دارد. حداکثر سرعت این مدل 185 کیلومتر در ساعت است و قدرت موتور به وسیله گیربکس شش سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می گردد. این موتور از استاندارد آلایندگی یورو5 نیز برخوردار است و در هر صد کیلومتر هشت لیتر سوخت مصرف می نماید.

در کفه دیگر ترازو، بیسو T5 موتوری با پیش رانه 1500 سی سی دارد که دارای حداکثر 147 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور است. جعبه دنده آن هم از نوع هشت سرعته اتوماتیک است که نیرو را فقط به چرخ های جلو منتقل می نماید.

برای مشاهده آخرین آگهی های خرید و فروش بیسو T5 به سایت آشنایی با استانبول مراجعه کنید.

مقایسه هن تنگ X7 با دامای X7

دامای X7 محصول شرکت دامای است که زیرمجموعه شرکت خودروسازی زوتی چین به شمار میرود و یکی از فزونین محصولات این خودروسازی است. دامای در خلاقیت در طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد و طراحی را مدیون الگوبرداری از فولکس واگن است. این خصوصیت در هن تنگ X7 هم وجود دارد و نمای بیرونی آن تقلیدی از فولکس واگن است.

نقاط اشتراک دیگری که در دو خودرو وجود دارد ضعف و نازیبایی در طراحی عقب و فاصله زیاد بین چرخ و گل گیر است. کابین دامای X7 دارای فزونی نسبی در ظاهر نسبت به هن تنگ X7 است.

با مقایسه هن تنگ X7 با دامای X7 از نظر امکانات باید بگوییم که امکاناتی که در هردو خودرو وجود دارد هم قابل قبول به نظر می رسد. صفحه آمپر در دامای X7 دیجیتال است که یک فزونی نسبت به صفحه آمپر قدیمی هن تنگ X7 است. هردو خودرو دارای صفحه نمایش بزرگی هستند.

دیگر امکانات مشترک دو خودرو جایگاه جلو با تنظیم شش جهتِ اتوماتیک و گرمکن، تهویه مطبوع اتوماتیک که در دامای X7 دارای کلیدهای لمسی است، سان روف پانوراما، قابلیت تنظیم ارتفاع نور جلو، آینه بغل های اتوماتیک با گرمکن، ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید، کروز کنترل و… است.

در مقایسه موتور هم دو خودرو دارای موتور دولیتری و قدرت 190 است بخار هستند که 250 نیوتن متر گشتاور فراوری می نمایند. در هر دو خودرو جعبه دنده ای شش سرعته انتقال قدرت را انجام می دهد. مصرف سوخت در دامای X7 به ازای هر صد کیلومتر 9.3 لیتر و در هن تنگ X7 هم 8.8 لیتر است.

برای خرید دامای X7 و مشاهده قیمت آن پیشنهاد می کنیم به صفحه این خودرو در بخش آگهی های آشنایی با استانبول مراجعه کنید. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ آشنایی با استانبول در میان بگذارید.

منبع: دیوار

به "مقایسه هن تنگ X7 با بیسو T5 و دامای X7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هن تنگ X7 با بیسو T5 و دامای X7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید