چند روز گذشته خاموشی برنامه ریزی شده نداشته ایم

به گزارش آشنایی با استانبول، محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل عامل گفت: طول شبکه های برق ایران حدود 25 برابر دور کره زمین است که این شبکه ها همیشه در معرض حوادثی مانند برخورد شاخ و برگ درختان، تصادف اتومبیل با تیرهای برق و... قرار دارند که باعث بروز خاموشی های ناخواسته می شوند.

چند روز گذشته خاموشی برنامه ریزی شده نداشته ایم

متولی زاده اعلام نمود: به جز مواردی که ناشی از حوادث در شبکه بوده است، در چند روز گذشته خاموشی برنامه ریزی شده و عمومی در بخش خانگی نداشته ایم.

مدیرعامل توانیر با تقدیر از همکاری خوب و موثر همه رسانه ها و به ویژه صدا و سیما اعلام نمود: برق کالایی از فراوری به مصرف است به طوری که هر کار کوچکی، بلافاصله اثر خود را در شبکه برق نشان می دهد.

متولی زاده ادامه داد: به طور مثال اگر مشترکانی که از کولر گازی استفاده می نمایند، درجه کولرهای گازی خود را به جای 18 روی 25 تنظیم نمایند، 20 درصد از مصرف برق کاهش می یابد و اگر در منازلی که از کولر آبی استفاده می گردد، از دور کند این نوع کولرها بهره گرفته گردد، باعث کاهش 40 درصدی مصرف برق خواهد شد.

وی در عین حال با اشاره به این که در سه روز گذشته با دعوت از مردم برای مشارکت در پویشی جمعی با هدف مدیریت مصرف برق در یک ساعت خاص، شاهد کاهش 400 تا 500 مگاواتی مصرف برق بودیم، اعلام نمود: با توجه به ارتباط دقیقی که صدا و سیما با مردم دارد، شاهد تجربه خوبی در این خصوص هستیم اما این حرکات احتیاج به تداوم و تبدیل شدن به یک رفتار و عادت عمومی دارد.

مدیرعامل توانیر درباره تامین برق مراکز حساس و بیمارستان هم با بیان این که براساس قانون مراکز حساس و بیمارستان ها باید سیستم برق اضطراری مجهز باشند چراکه گذشته از کمبود برق، احتمال حادثه همیشه در شبکه وجود دارد، تاکید نمود: البته خطوطی که برق این مراکز را تامین می نمایند، به طور ویژه مورد رسیدگی قرار می گیرند.

متولی زاده بعلاوه در مورد اقتصاد صنعت برق هم ظهار داشت: در حال حاضر ارزانترین برق را در جهان فراوری و عرضه می کنیم که البته همین موضوع باعث کاهش انگیزه ها برای مدیریت مصرف برق شده است.

مدیرعامل توانیر یاداور شد: طبق قانون، مابه التفاوت قیمت تکلیفی فروش برق با قیمت تمام شده، براساس اسناد رسمی حسابرسی شده، باید به صنعت برق پرداخت گردد که تا این لحظه صنعت برق 60 هزار میلیارد تومان بابت این مابه التفاوت طلبکار است.

متولی زاده در عین حال در باره کشف یک مرکز غیرمجاز رمز ارز که گفته می گردد به مقدار مصرف چند استان برق مصرف می کرد هم گفت: واقعیت آن است که توان مصرفی این مرکز معادل مصرف برق حدود 80000 خانوار با مصرف متعارف است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "چند روز گذشته خاموشی برنامه ریزی شده نداشته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند روز گذشته خاموشی برنامه ریزی شده نداشته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید