کدام کاکتوس و کدام ساکولنت است؟!

به گزارش آشنایی با استانبول، صادقانه اعتراف کنیم که بیشتر ما فرق کاکتوس و ساکولنت را نمی دانیم! بین خودمان بماند، بسیاری از گلفروش ها هم نمی دانند! اما به راستی تفاوت کاکتوس و ساکولنت چیست؟

کدام کاکتوس و کدام ساکولنت است؟!

وقتی ما به گیاهی کاکتوس و به دیگری ساکولنت می گوییم، در خیلی از موارد، ممکن است اشتباه نموده باشیم! این دو اصطلاح، کاکتوس و ساکولنت، نشان می دهند که ما داریم راجع به دو گروه متفاوت صحبت می کنیم که ویژگی های تقریبا مشابهی دارند.

در واقع همه کاکتوس ها به عنوان ساکولنت در نظر گرفته می شوند! پس ساکولنت ها طبقه اساسی و اصلی هستند، و کاکتوس ها زیر گروه این طبقه هستند. و این اساسی ترین تفوت بین کاکتوس ها و ساکولنت ها است!

پس چرا ما همیشه اصرار داریم از این دو اصطلاح گمراه نماینده کاکتوس و ساکولنت استفاده کنیم، در حالی که این دو در واقع با هم و در یک گروه هستند؟ یک حدس این است که علت این پافشاری بیش از حد، معروفیت کاکتوس ها است که حتی در بین افرادی که علاقه کمی هم به گل و گیاه دارند، به خوبی شناخته شده هستند. دنیای غرب کاکتوس ها را به صورت نماد و شمایلی محبوب و مشهور درآورده است. حتما همه شما نقاشی های کاکتوس های غول آسا در کارتون، نقاشی و … را دیده اید!

از سوی دیگر، بسیاری از افرادی که سر و کاری با کشاورزی ندارند، اصلا نمی دانند ساکولنت چیست؟! با در نظر گرفتن این که کاکتوس ها این چنین شناخته شده اند و ساکولنت ها در هاله ای از ابهام به جای مانده اند، می فهمیم چرا مردم می خواهند مرزی بین این دو قرار دهند!

شاید هم این تفاوت به خاطر گوناگونی دسته ساکولنت ها است. یعنی شاید درست نباشد که تنها اصطلاح ساکولنت تمام این گروه بزرگ، از گیاه کوچک لیتوپس تا گیاهان غول آسایی مثل ساگوارو، را در بر بگیرد.

حالا که ساکولنت ها را به عنوان یک دسته گیاهی شناختید، تشخیص و جدا کردن آنها از بین گیاهان دیگر برای تان آسان است. چرا که آنها ویژگی های مشخصی دارند. ساکولنت ها آب را در شاخسار خود ذخیره می نمایند و آنقدر سرسخت هستند که در شرایط سختی مانند بیابان ها دوام آورند.

همانطور که گفتیم هر کاکتوسی ساکولنت است اما هر ساکولنتی کاکتوس نیست! برای جدا کردن کاکتوس ها از میان دسته بزرگ ساکولنت ها به این نکته ساده، اما گاهی گمراه نماینده، توجه کنید. ساکولنت ها برگ هایی نرم دارند که به نظر آبدار می رسند (واژه ساکولنت به انگلیسی به معنی آبدار و گیاه شیره دار است). اما بیشتر کاکتوس ها تیغ دارند (نه همه آنها). همان طور که گفتیم این روش شناسایی چنان درست نیست و حتی در مواردی می تواند شما را بیشتر گمراه کند!

منبع: فوت و فن / thespruce.com

به "کدام کاکتوس و کدام ساکولنت است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کاکتوس و کدام ساکولنت است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید