5 سریال انیمه تماشایی برای طرفداران حمله به تایتان

به گزارش آشنایی با استانبول، چند ماهی است که فصل خاتمهی انیمه محبوب حمله به تایتان آغاز شده. یک فصل باشکوه و هیجان انگیز که همه چیز در خود داشت، از حماسه و شکوه و افتخار گرفته تا خیانت و کشتار و دروغ و کلک. بدبختی این است که باید تا زمستان صبر کنیم تا بالاخره ببینیم هاجیمه ایسایاما چگونه می خواهد این انیمه فوق العاده پرطرفدار خود را به خاتمه برساند. قرار است بخش خاتمهی فصل چهارم در زمستان پیش رو پخش گردد. اما در طول این مدت چه می توان کرد؟

5 سریال انیمه تماشایی برای طرفداران حمله به تایتان

اگر از سروکله زدن با فصل های پیشین سریال و مطالعه مانگاهای آن و سر زدن به سایت های طرفداران این انیمه خسته شده اید، ما پیشنهاد تازه ای برای شما داریم. در این مطلب می خواهیم به معرفی پنج سریال انیمه ای بپردازیم که می توانند این خلاء افسرده نماینده تا پخش فصل پایانی حمله به تایتان را برای شما پر نمایند. این پنج انیمه هرکدام بخشی از ویژگی های حمله به تایتان را در خود دارند و می توانند گزینه ای عالی برای پر کردن وقت شما در این فاصله باشند.

5. کیمیاگر تمام فلزی: برادری (Fullmetal Alchemist: Brotherhood)

  • خالق: هیرومی آراکاوا
  • کارگردان: یاسوهیرو ایری
  • فراوری نماینده: بونز
  • فصل اول: 2009

این سریال داستان دو برادر است که کوشش شان برای بازگرداندن مادر از دست رفته شان به زندگی، اشتباه پیش رفته و باعث از دست رفتن اعضائی از بدن شان می گردد. سریال، داستان کوشش برادر عظیم تر برای یافتن راهی برای درمان خود و برادرش است.

سبک استیم پانکی سریال شباهت زیادی به امپراتوری مارلی و صنایع نظامی آن ها در حمله به تایتان دارد. از نظر زیبایی شناسی، هردو سریال شبیه هم هستند. اگر حال وهوای شبه اروپایی و کشمکش های نظامی، خیانت های پنهان، دانش پیچیده و ذات دوگانه انسان در حمله به تایتان شما را جذب خود کرد، در کیمیاگر تمام فلزی: برادری هم می توانید چنین ویژگی هایی را پیدا کنید.

همچون حمله به تایتان، انیمه کیمیاگر تمام فلزی هم مقطعی از تاریخ در اوایل دوران مدرن را انتخاب نموده و یک تعادل هنرمندانه بین جادوگری شگفت انگیز (کیمیاگری) و تجهیزات جنگی استیم پانکی برقرار می نماید. ولی سریال به جای تایتان ها، هفت آدمک مصنوعی با قدرت هایی مرگبارتر و فراتر از تایتان ها دارد. ادوارد و آلونسو، دو برادر قهرمان داستان، سفری را آغاز می نمایند تا سنگ فیلسوف را پیدا نمایند و بدن های آسیب دیده خود را به حالت اول بازگردانند، ولی کمی بعد معلوم می گردد این سفر ابعاد گسترده تری دارد.

4. حماسه تانیای شیطان (The Saga Of Tanya The Evil)

  • خالق: کارلو زن
  • کارگردان: یوتاکا اوئه مورا
  • فراوری نماینده: ناتو
  • فصل اول: 2017

یک سریال استیم پانکی دیگر که می تواند طرفداران حمله به تایتان را به یاد امپراتوری مارلی و دشمنان فراوانش بیاندازد. در این ایسکای (زیرگونه ای در جهانی انیمه و مانگا که در آن، شخصیت به جهانی دیگری احضار می گردد) که داستان سربازی 9 ساله به نام تانیا است که قدرت های فراانسانی زیادی دارد، بقا اصل اول زندگی است. تانیا دگورچاف را به سختی می توان یک قهرمان ایسکای در نظر گرفت. او بیشتر یک حقوق بگیر است که به درون یک جهان دیگر پرتاب می گردد. جهانی که در آن، جنگ جهانی اول، تلخ تر و وحشیانه تر از جنگ واقعی، تا دهه 1920 ادامه پیدا نموده است.

تانیا به نیروهای آلمانی می پیوندد و سریع تمام پله های ترقی را طی می نماید. او عزم خود را جزم نموده که از سرنوشت خود و موجود خدای گونه ای که او را در این موقعیت قرار داده، بگریزد. حماسه تانیای شیطان از نظر لحن و محتوا به گونه ای است که می تواند طرفداران حمله به تایتان را راضی کند. متاسفانه در جهانی انیمه تنها 12 قسمت از این داستان ساخته شده، اما کلی رمان کم حجم درباره جهانی تانیا هست که می توانید به آن ها سر بزنید.

3. جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen)

  • خالق: گِگه آکوتامی
  • کارگردان: سانگهو پارک
  • فراوری نماینده: ماپا
  • فصل اول: 2020

جوجوتسو کایسن از نظر درون مایه با حمله به تایتان، کیمیاگر تمام فلزی یا حماسه تانیای شیطان تفاوت زیادی دارد. از آن مانگاهای شونن همیشگی است که گهگاهی به مرزهای مانگای سینن تاریک نزدیک می گردد (شونن به مانگاهایی گفته می گردد که مخاطبان آن پسرهای 8 تا 18 سال هستند. سینن به مانگاهای جدی و پیچده ای گفته می گردد که مخاطبان آن معمولا مردهای 18 تا 40 سال هستند). اگر تازه می خواهید این سریال را آغاز کنید، فریب آن آهنگ جذاب و قشنگ پایانی را نخورید. جوجوتسو کایسن پر از خون و شرارت است. سریال داستان پسری دبیرستانی به نام یوجی است که به یک باره وارد جهان آشفته ای می گردد که در آن، هیولاها و یک انرژی نفرین شده حاکم همه چیز شده اند.

یوجی قهرمانی است که کوشش می نماید زیاد از نیروی شری استفاده نکند که دارد کل وجودش را می گیرد، ولی گاهی وقت ها دیگر انتخابی ندارد، برخی وقت ها برای غلبه بر دشمن مجبور است از نیمه تاریکش استفاده کند. این جنبه سریال برای طرفداران حمله به تایتان می تواند یادآور کشمکش های درونی ارن یگر هنگام تبدیل شدن به تایتان باشد، زمانی که برای پیروزی در نبرد، چاره ای جز هیولا شدن پیش رویش نبود.

2. حماسه وینلند (Vinland Saga)

  • خالق: ماکوتو یوکیمورا
  • کارگردان: شوهی یابوتا
  • فراوری نماینده: ویت استودیو
  • فصل اول: 2019

حماسه وینلند یک داستان تاریک اما حدودی خوش بینانه درباره انتقام، غم و ماهیت جنگ است که بر بستر میدان های نبرد خونبار اروپای قرون وسطی روایت می گردد. داستان سریال در اوایل قرن یازده می گذرد، وایکینگ ها همه جای اروپا به جز انگلیس را فتح نموده اند، کل اروپا از وحشت تبرهای آنان به خود می لرزد. ولی حماسه وینلند یک جنبه شخصی تر هم در خود دارد.

سریال داستان تورفین کارلسفنی است، پسری با چشمانی درخشان که مرگ پدرش به دست آسکلاد، رهبر وایکینگ ها، او را به شخصی سنگدل تبدیل نموده است. نکته طعنه آمیز این است که تورفین در حال حاضر زیر بیرق آسکلاد قرار گرفته است و آموزش هایی همچون روش های مبارزه، فلسفه جنگ و صلح و هدف از مبارزه را از سر می گذراند. تورفین کم کم به چالش کشیده می گردد و مجبور است با تمام پیش فرض هایی که درباره این جهان تیره داشته است، دست وپنجه نرم کند. این شاید مهم ترین شباهت سریال به حمله به تایتان باشد. آن جا هم با قهرمانانی طرف بودیم که هرچه بیشتر جلو می رفتند، بیشتر به ماهیت دروغین باورها و جهان اطراف شان پی می بردند.

1. برزرک (Berserk)

  • خالق: کنتارو میورا
  • کارگردان: نائوهیتو تاکاهاشی، کازویا موراتا
  • فراوری نماینده: او ال ام تیم ایگوچی
  • فصل اول: 1997

در وصف این سریال همین بس که هیدتاکا میازاکی، بازی ساز افسانه ای گفته است که مجموعه بازی های دارک سولز (که خیلی ها آن ها را از بهترین بازی های تاریخ می دانند) خود را بر اساس برزرک نوشته است!

مانگا و انیمه بدنام برزرک انتقام را نیروی محرکه خود قرار داده است، به همین دلیل می تواند گزینه ای ایده آل برای طرفداران حمله به تایتان و حماسه وینلند باشد. گاتس مزدور وقتی تحت فرمان گریفیث در گروه شاهین می جنگد، هرچیزی که در جهان می خواهد را در اختیار دارد. ولی متاسفانه زیاده خواهی های گریفیث به جایی می رسد که باب میل گاتس نیست. کاسکا، معشوقه ی گاتس هم در این میان گرفتار شده است.

این انیمه دهه نودی تمام مجموعه مانگای برزرک را پوشش نمی دهد، ولی آغاز خوبی است. با وجود این که در سال 2016 یک بازسازی از این انیمه صورت گرفت، ولی باز هم نسخه کلاسیک 1997 یک چیز دیگر است. داستان انتقام و خشم تیره وتار ارن یگر شباهت های زیادی به کوشش گاتس برای نجات کاسکا و شکست گریفیث اهریمنی دارد. برزرک در جهانی مانگاها، یک صندلی افسانه ای تثبیت شده دارد.

منبع: CBR

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 سریال انیمه تماشایی برای طرفداران حمله به تایتان" امتیاز دهید

2 کاربر به "5 سریال انیمه تماشایی برای طرفداران حمله به تایتان" امتیاز داده اند | 1.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سریال انیمه تماشایی برای طرفداران حمله به تایتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید