فراوری 20هزار ماسک توسط هنرمندان صنایع دستی ایلام

به گزارش آشنایی با استانبول، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از فراوری بیش از 20هزار ماسک توسط هنرمندان صنایع دستی استان به صورت خودجوش در مقابله با ویروس کرونا اطلاع داد.

فراوری 20هزار ماسک توسط هنرمندان صنایع دستی ایلام

به گزارش آشنایی با استانبول به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: از اقدامات مهمی که در زمان شیوع کرونا انجام شد فراوری بیش از 20 هزار ماسک مورد احتیاج در اقدامی شایسته توسط هنرمندان صنایع دستی به صورت خودجوش و داوطلبانه در کارگاه های خود برای مناطق کم برخوردار استان بود.

او با بیان اینکه صنعتگران و هنرمندان استان توانستند بخشی از احتیاجهای مردم استان را در ایام شیوع این ویروس تأمین نمایند، افزود: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا می طلبد که همه آحاد جامعه با تمام همت در حفظ سلامتی مردم کشور و هم استانی های خود از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

او همچنین از پذیرش کادر درمانی و بهداشتی سراسر کشور با تخفیف 50 درصدی ویژه اقامت توسط 45 واحد گردشگری استان در پساکرونا اطلاع داد و افزود: با هدف ارج نهادن به فعالیتهای ارزشمند و ایثارگرانه کادر بهداشتی و درمانی اعم از جامعه پزشکی، پرستاری، نیروهای خدماتی، تمامی هتلها، مراکز اقامتی، تاسیسات گردشگری و مجتمع های گردشگری و تفریحی، کمپ های گردشگری، اقامتگاههای بوم گردی و... پس از مهار ویروس کرونا با تخفیفات ویژه دراختیار تلاشگران خط مقدم جبهه سلامت قرار می گیرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام توضیح داد: به منظور کنترل بیماری کرونا در سطح استان در ایام تعطیلات نوروز تا کنون بیش از 700 مورد بازدید نظارتی از تمامی هتل ها، خانه مسافرها، مهمان پذیرها، سفره خانه های سنتی، مجتمع های بین راهی و زائرسراها توسط کارشناسان نظارت و مدیران ادارات شهرستان ها به صورت شبانه روزی و به شکل مستمر از این مرکز بازدید شده است.

او اضافه نمود: در جریان این بازدیدها، با 30 واحد غیرمجاز و متخلف برخورد قانونی اجرا شده و 200 مورد تذکر و اخطار کتبی و تعلیق 10 واحد برای تأسیسات گردشگری استان ثبت شده است.

شنبه زاده گفت: از دیگر اقداماتی که در این ایام صورت گرفته می توان به همکاری دفاترخدمات مسافرتی مجری گردشگری ماجراجویانه و ورزشی با دانشگاه علوم پزشکی استان در مورد اعلام آمادگی و خدمات رسانی(با توجه به تجارب حرفه ای) از قبیل برپایی کمپ های دوره نقاهت بیماران کرونا، یاری به کادر پزشکی، استفاده از وسایل نقلیه آفرودی در مورد یاری رسانی، تیم تخصصی امداد و نجات و... اشاره نمود.

او از تهیه اقلام بهداشتی برای تاسیسات گردشگری اطلاع داد و یادآور شد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت محیط استان گندزدایی و ضدعفونی ادارات تابعه و موزه ها، و محل جاذبه های شاخص استان نیز صورت گرفته است.

او خاطر نشان کرد: با توجه به پذیرش نشدن مسافران و گردشگران نوروزی این اداره اقدام اقدام به تهیه اپلیکیشن بازدید مجازی از جاذبه های گردشگری ایلام و همچنین تهیه کلیپ مرتبط با کرونا نموده است.

منبع: میراث آریا

به "فراوری 20هزار ماسک توسط هنرمندان صنایع دستی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 20هزار ماسک توسط هنرمندان صنایع دستی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید