عوارض و معایب در حالت عصبانیت خوابیدن

به گزارش آشنایی با استانبول، نمناک/خواب یکی از مهم ترین ارکان سلامتی است. همه افراد به خواب مفید شبانه احتیاج دارند چرا که به هم ریختن چرخه خواب عملکرد طبیعی سیستم بدن را مختل می نماید.

عوارض و معایب در حالت عصبانیت خوابیدن

خواب بعد از یک روز طولانی فرد را آرام می نماید و انرژی دوباره به او می بخشد اما عصبانیت و استرس قبل از خواب، سبب ایجاد اختلال در خواب و بروز مسائل فراوانی می گردد، به همین دلیل پزشکان توصیه می نمایند هیچگاه در حالت عصبانیت به خواب نروید.

در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک شما را با عوارض خوابیدن در حالت عصبانیت آشنا خواهیم نمود. پزشکان توصیه می نمایند هیچگاه در حالت عصبانیت نخوابید زیرا:

خواب را خراب می نماید

استرس و احساسات منفی باعث ایجاد پاسخ جنگ یا گریز می گردد که شما را از نظر جسمی هوشیار می نماید و در این شرایط، خوابیدن بسیار دشوارتر می گردد.

علاوه بر این، ثابت شده است که اختلال خواب می تواند خشم بیشتری ایجاد کند و به جای سرزندگی احتمالاً خسته از خواب بیدار شوید که در این حالت، خشم منجر به خواب بد و خواب بد منجر به خشم بیشتر می گردد و بطور کلی چرخه خواب را برهم می زند.

بی خوابی، بد خوابی، تماشا خواب های آشفته و کابوس، خواب سبک، خواب آلودگی و سردرد پس از بیدار شدن از خواب همگی در اثر کنترل نکردن خشم و عصبانیت قبل از خواب به وجود می آید.

برای سلامت بدن خطرناک است

دانشمندان قبلاً تشخیص داده اند که کیفیت خواب بر سلامت کلی فرد تأثیر می گذارد. به طور معمول، خواب مانند یک شب درمانی عمل می نماید ، احساسات را تثبیت می نماید تا بتوانیم روز بعد بهتر با احساسات خود کنار بیاییم اما عصبانیت و استرس شدید می تواند این فرایند را به خطر بیندازد. احساسات منفی باعث ترشح هورمون های استرس شده و تحریک پذیری را بیشتر می نماید و علائم نگران نماینده بسیاری می تواند همراه آن باشد.

عصبانیت در طولانی مدت، می تواند منجر به بی خوابی ، خواب نامناسب و کابوس گردد یا در بدترین موارد، مسائل روحی، مانند افسردگی ایجاد کند. تماشا کابوس، بدخوابی و بی خوابی در دراز مدت مسبب آسیب به سلامت جسمی و روحی و ابتلا به بیماری هایی، چون سرطان، دیابت، فشارخون بالا، آلزایمر، افسردگی و چاقی گردد.

فراموشی احساسات بد بعد از خواب دشوارتر است

محققان ادعا می نمایند پس از خوابیدن کمتر قادر به سرکوب احساسات منفی هستیم. خواب هرگونه احساسات، افکار و مسائل را عظیم می نماید. هنگام خواب، مغز ما اطلاعات نو را پردازش و در حافظه کوتاه و بلند مدت ما ذخیره می نماید و در زمان خواب، عصبانیت به حافظه طولانی مدت ما می پردازد و می تواند اثری بلند مدت داشته باشد.

اگر بعد از آن بیدار بمانیم، تجربه بد بسیار کاهش می یابد، در حالی که خواب از واکنش احساسی منفی محافظت می نماید. وقتی احساسات بد در حافظه تان تثبیت گردد، سرکوب آنها در آینده بسیار دشوارتر خواهد بود.

یک روز دیگر خراب خواهد شد

کشاندن دعوا به آخر شب به این معنی است که با روحیه بدی از خواب بیدار خواهید شد و هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. هنگام صبحانه خوردن از این بابت ناراحت هستید و سعی می کنید هنگام دوش گرفتن آن را درون خود حل کنید.لطفاً با مشاجره نخوابید بهتر است گاهی اوقات عذرخواهی کنید و سپس به رختخواب بروید.

منبع: همگردی

به "عوارض و معایب در حالت عصبانیت خوابیدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض و معایب در حالت عصبانیت خوابیدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید