لزوم افزایش همکاری دانشگاه ها با شورای عتف ، ردیف بودجه وزارت علوم تا به امروز 75 درصد احصا شده

به گزارش آشنایی با استانبول، معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به اینکه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری شورایی ملی و مربوط به تحقیقات و فناوری کل کشور است، گفت: دانشگاه ها باید همکاری با این حوزه را افزایش دهند.

لزوم افزایش همکاری دانشگاه ها با شورای عتف ، ردیف بودجه وزارت علوم تا به امروز 75 درصد احصا شده

به گزارش گروه دانشگاه آشنایی با استانبول به نقل از وزارت علوم، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در نشست هم اندیشی رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: در سال جاری همه اتفاقات به ضرر پژوهش بوده و در بسیاری از دانشگاه ها در حوزه گرنت، جوایز مقالات، تعمیرات و تجهیزات حتی یک ریال هم متأسفانه هزینه نشده است.

وی در مورد پیگیری در مورد بودجه گفت: امید است با اتفاقاتی که در این دو ماه می افتد و با پیگیری های مداوم وزیر علوم و همکاری سازمان برنامه و بودجه، شاهد افزایش بودجه باشیم و دانشگاه ها بتوانند سهمی از بودجه پژوهش را دریافت کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم در مورد بودجه سال 1401 دانشگاه ها گفت: 2 هزار میلیارد تومان برای زیرساخت ها و تعمیرات به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد دانشگاهی اختصاص داده شده که امید است در سال آینده راهگشا باشد.

وی همچنین گفت: بحث صندوق توسعه ملی را برای اخذ مجوز های ارزی به تجهیزات پیگیری کرده ایم و امیدواریم این امر نیز محقق شود.

صالحی افزود: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری شورایی ملی است و مربوط به تحقیقات و فناوری کل کشور است، ولی قطعاً وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این حوزه ظرفیت بالایی دارد لذا تقاضا دارم دانشگاه ها همکاری با این حوزه را افزایش دهند.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تخصیص بودجه اسفندماه گفت: ردیف بودجه وزارتخانه تا به امروز 75 درصد احصا شده که امیدواریم تا انتها سال این ردیف را تا 110 درصد دریافت کنیم تا بتوانیم مسائل دانشگاه ها را به صورت موردی به خصوص در تعمیر و تجهیز رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "لزوم افزایش همکاری دانشگاه ها با شورای عتف ، ردیف بودجه وزارت علوم تا به امروز 75 درصد احصا شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم افزایش همکاری دانشگاه ها با شورای عتف ، ردیف بودجه وزارت علوم تا به امروز 75 درصد احصا شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید