4 نمونه از برترین مکان های گردشگری در قزاقستان

به گزارش آشنایی با استانبول، سلام نو: قزاقستان که نهمین کشور بزرگ دنیا است، گستره وسیعی از خاک آسیای مرکزی را پوشش می دهد. در این کشور می توان کوه های چشمگیر، دره ها و دریاچه های زیبایی یافت.

4 نمونه از برترین مکان های گردشگری در قزاقستان

علی رغم وسعت، قزاقستان بسیار کم جمعیت است و شهرهای اصلی آلماتی و آستانه (مرکز آن) اکثریت جمعیت آن را در خود جای داده است. قزاقستان به لطف ذخایر بزرگ نفت و گاز، ثروتمندترین کشور در منطقه است.

این کشور که اغلب به وسیله گردشگران نادیده گرفته می گردد، دارای منظره ها باورنکردنی فراوانی است که می توانید آن ها را ببینید. ازآنجایی که اغلب شما تنها خارجی در آنجا خواهید بود، مطمئنا طبیعت و مهمان نوازی مردم محلی را تجربه خواهید کرد، زیرا آن ها مایلند شگفتی های قزاقستان را با شما به اشتراک بگذارند.

در ادامه این کشور آسیای مرکزی را با فهرست ما از برترین مکان های تماشای در قزاقستان کاوش کنید.

سنگ نگاره های تامگالی

سنگ نگاره های تامگالی با به تصویر کشیدن صحنه های حماسی شکار، چهره های باشکوه و طیف گسترده ای از حیوانات و حیات وحش مختلف، مجذوب نماینده هستند. به طور قابل توجهی بیش از 5000 مورد از آن ها وجود دارد که می توانید آن ها را آنالیز کنید.

باوجود قدمت بسیاری از آن ها به عصر برنز، این مکان واقعا مکان ویژه ای برای بازدید است. کوه پیمایی در اطراف صخره های بسیار تماشای دره برای یافتن سنگ نگاره ای که به خوبی حفظ و حکاکی شده است، احساس شگفت انگیزی است.

محوطه های آرام این دره که مدت ها یک مکان آیینی برای عشایر بوده است، مطمئنا اهمیت معنوی این مکان را نشان می دهد، و همراه با خود سنگ نگاره های چشمگیر و محیط زیبا آن باعث می گردد بازدید از آلماتی ارزش یک سفر یک روزه را داشته باشد.

آرال

دریای آرال که زمانی چهارمین منبع بزرگ آب شیرین در دنیا بود، اکنون تنها نیمی از مقدار سابق خود آب دارد و تنها در سال های اخیر است که بهبودی نسبی در آن انجام شده است.

با توجه به همه این ها، شهر آرال مکانی مجذوب نماینده برای بازدید است. بندر ماهیگیری سابق، که در سراسر اتحاد جماهیر شوروی به خاطر صیدهای بزرگش مشهور بود، اکنون در کنار بیابان بی سرانجام واقع شده است، زیرا آب های دریا مدت هاست در افق عقب نشینی نموده اند.

برای افرادی که علاقه مند به تماشا آنچه از دریای آرال باقی مانده است، شهری به همین نام پایگاهی عالی برای بازدید از ˮیکی از بدترین بلایای زیست محیطی سیاره و کسب اطلاعات در خصوص پروژه پیروز دولتی است که به آرامی سطح آب را افزایش می دهد.

دره چارین کانیون

چارین کانیون در جنوب شرقی قزاقستان به طرز شگفت انگیزی زیبا است و مطمئنا ارزش بازدید دارد. این دره که از میان صخره عبور می نماید، حدود 90 کیلومتر طول دارد و عمق بعضی از بخش ها به 300 متر می رسد.

دیوارهای گلگون و صخره های آن یادآور منظره ها موجود در یوتا و آریزونا در ایالات متحده است. بسیاری از افرادی که از چارین کانیون بازدید می نمایند می گویند که این دره به مقدار گرند کانیون که معروفیت دنیای دارد تماشایی است.

قدم زدن در دره قلعه ها، چشمگیرترین بخش دره، مطمئنا یک تجربه باشکوه است زیرا دیوارهای بزرگ آن بالای سر شما قرار دارند. ماجراجویان سرسخت می توانند در امتداد رودخانه پرسرعت شارین که از بخشی از آن می گذرد، قایقرانی نمایند.

ترکستان

ترکستان در جنوب قزاقستان که به وسیله صحرای قزاقستان احاطه شده است، شهری منحصربه فرد برای بازدید است که فرهنگ سنتی عشایری را با زندگی شهری ساکن ازبکستان درهم آمیخته است. این موضوع آن را به مکانی مجذوب نماینده برای گردشگری تبدیل می نماید.

نکته برجسته بدون شک، مقبره باشکوه قرن چهاردهمی کوژا احمد یاساوی است که به نظر می رسد بیشتر در یکی از شهرهای باستانی جاده ابریشم ازبکستان باشد تا قزاقستان.

این مقبره که به وسیله تیمور برای بزرگداشت شیخ بزرگ صوفی ساخته شده است، یکی از چشمگیرترین و مهم ترین منظره ها تاریخی کشور است. علاوه بر این، جاذبه های اصلی که بازدیدنمایندگان شهر از آن لذت می برند، خرابه های شهرهای باستانی اوترار و سائوران است که در صحرای اطراف قرار دارند.

منبع: دیجیاتور

به "4 نمونه از برترین مکان های گردشگری در قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 نمونه از برترین مکان های گردشگری در قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید